Kunne trengt litt hjelp

Discussion in 'Norwegian Discussion' started by Roy, Nov 22, 2009.

  1. Roy

    Roy New Member

    Hei :)

    Det å dra til Florida og jobbe i Disney har helt satt seg på hjernebarken hos meg. Jeg har så lyst til dette, og skal straks begynne å plotte sammen en CV og sånn.
    Men så lurer jeg på noen ting da, som kanskje noen av dere kan gi meg noen svar på:)

    1. Må man ha fullstendig skolegang? Altså må man ha fullført 3 år på videregående?
    Jeg er halveis på 3året nå, påbygg til generell studiekompetanse, men så har det blitt noen vansker som gjør at jeg ikke får denne studiekompetansen, og ser derfor ikke vitsen ved å fortsette. Vil dette påvirke noe om jeg skulle søke?


    2.Når det gjelder intervjuer, hva er vanlig å bli spurt om? Burde jeg være forberedt på å kunne prate om Norges historie?

    3. Er det noe nettsted hvor jeg kan lese meg til mer informasjon? Eventuelt et sted jeg kunne kontakte for å få mer informasjon ?


    Føler at jeg står fast, og kommer ingen veg, så dette ville bare vært helt supert. :)

    Håper noen kan hjelpe meg : ) Det setter jeg kjempe stor pris på!
    Takk på forhånd:)
    Mvh Roy :)
     
  2. paalerik

    paalerik New Member

    Skal prove litt hvertfall.. Naar det gjelder intervjuet kan du bli spurt om absolutt alt. Naar du er paa jobb blir du spurt om alt mulig. Alt fra om vi har isbjoerner i gata, er norge hovedstaden i Sverige. Eller den beste jeg har faatt. Is Norway next to the Netherlands, like since it is next in the alphabeth.


    Saa forbred deg paa alt;)
    Det vikitigste er at du kan snakke engelsk, kan snakke for deg og ikke er redd for aa moete mennesker.


    www.internationalservices.fr er det som ansetter til Norge. Masse info der, ogsaa paa Facebook, soek Norgespaviljongen.

    Ang skole, jeg har ingen ide.
     
  3. Roy

    Roy New Member

    Okei, takk skal du ha:)

    Haha, i alfabetisk rekkefølge med nederland ja. Høres morro ut:D
     
  4. Eirin

    Eirin New Member

    Angående skolen så har ikke det noe å si. Jeg har nesten to år fullført vgs, men fikk jobben fordi. Så du trenger ikke bekymre deg for det :)
     
  5. andyher

    andyher New Member

    Paalerik: Siden du har vært der før har du kanskje noe peiling på spørsmålet mitt angående lappen. Har ikke lappen i Norge, men har tenkt til å ta den i Florida da den nesten er gratis der nede. Vet du om andre som har gjort det samme som jeg planlegger, og er det en komplisert prosess ?

    andy
     
  6. Ristian

    Ristian New Member

    Hei, er her nede nå jeg, det å ta lappen her nede uten å ha lappen i norge er en svært enkelt prossess.
    Etter som det jeg hører vil det koste totalt ca $100, og det du må gjøre er å ta et 4 timer kurs/quiz på internett, så dra til en DMV for å ta teori prøve og oppkjøring (kan gjøres på samme dag).
    Prøven er svært lett, samt oppkjøringen på lukket området med kjegler ;)

    Jeg hørte også rykter om at man bare trenger oppkjøringen i norge for å få norsk lapp, hvis man har lappen fra usa. Kan ikke bekrefte dette, bare noe jeg hørte.
     

Share This Page