Interviews in Oslo=)

Discussion in 'Applicants Discussion' started by -Stine-, Sep 5, 2006.

  1. -Stine-

    -Stine- New Member

    Hi everybody :)

    I've got my F2F interview October 21st :D
    I'm sooo excited! Anyone got any tips for me?

    Anyone else got their interview then??

    Hugs from Stine, Norway!! :-*
     
  2. vgmaskin

    vgmaskin New Member

    Hei Stine.

    Det vil gå kjempe fint på intervjuet, bare ta det med ro og ikke stress, da går engelsken til H****** hehe.
    98% av alle norske som søker kommer med, de trenger norske hele tiden. Vi er vist ganske poppis der nede i bunaden vår.
    Jeg drar ned 26. september.
    På intervjuet ble ihvertfall jeg spurt om hva jeg kan si om norske kulturen og hva jeg vil si til kunder om norge osv. Var ikke noe om tidligere jobb osv, det skriver du opp på noen skjemaer du får.
    Håper alt går bra da. så sees vi kanskje der nede.

    Fredrik
     
  3. -Stine-

    -Stine- New Member

    Okey.. må jeg ha med attester og vitnemål og sånn? er sååå nervøs!!
    Jeg håper å kunne reise neste sommer jeg. hadde passet bra med skole og sånn..
    er det noe annet viktig jeg må huske på?? tar imot all hjelp med stoor takk :)

    Klem fra Stine!
     
  4. *Cecilie*

    *Cecilie* New Member

    Heey! Jeg har intervjuet mitt 22 oktober :)
    Det rare er at jeg ikke er nervøs i hele tatt... jeg gleder meg bare kjempemasse!!
    Er det de samme folka vi snakket med på telefonen som skal intervjue oss egentlig?
    Synes de var kjempegreie å snakke med i hvertfall... bortsett fra at hun dama snakket utrolig lavt på telefonen da... men de fikk meg uansett til å bable i vei som bare det :p
    Og hvis folk bekymrer seg for engelsken sin... så må jeg da bare få lov til å nevne at de snakket jo ikke akkurat perfekt engelsk de fransk folka heller ..."You're application has been considered" liksom :p ...Jeg synes det er så rart at de aller fleste norskinger snakker kjempebra engelsk men liker ikke å snakke språket... hva er da vitsen? :p
    Tror alt går kjempefint for de fleste jeg! ...og de har tydeligvis mange ledige plasser også ettersom de fakisk ba meg om å få interesserte venner og familie til å søke...
    Gleder meg uansett kjempemye til intervjuet! =D... noen flere på den 22? :)
     
  5. vgmaskin

    vgmaskin New Member

    Jeg hadde absolutt ingenting med meg på intervjuet.. hehe
    Dessuten var jeg fyllesyk og gikk i normale klær, så det er ikke såååå viktig. Ta gjerne med deg
    en CV og attester, man vet aldri. Og det er greit og vise frem jobber som har noen relasjon til det du skal jobbe
    som i Disney.
    HEHE ja engelsken til hun franske er til å le av, men det er folk fra Disney (amerikanere) som intervjuer deg, han ene
    der har utrolig mye energi. hehe.. "smiiiile, that's the diiiisney waaay" hehe
    men er jo ikke sikkert de er med dere da.
    Kle deg ordentlig, det er dem litt nøye på, ihvertfall når man skal jobbe der nede. Jeg sa jeg ikke fikk beskjed om
    noe sånnt så ja. men de tar det og se bra og ordentlig ut nøye.

    Dette skal gå kjempe fint skal dere se. bare 19 dager på meg nå så er jeg på flyet.. hehe

    ;D
     
  6. lisem

    lisem New Member

    Hey!

    Jeg skal også på intervju i Oslo 21 oktober! :) Blir kjempe spennende.. Grugleder meg litt nå, for jeg har så lyst til å dra! Dette klarer vi vettu :D Bare vœre positiv og blid det! ::)
     
  7. -Stine-

    -Stine- New Member

    Hehe... så bra :) Da treffes vi vel da! Håper vi kommer med!! hadde vært såååå gøy :D
     
  8. vgmaskin

    vgmaskin New Member

    heeey. fått laget deg profil nå Lise.. that's gooood;)

    ja lykke til.. jeg drar snaaaaaaart 13 dager igjen nå.. wæææææææææææ
     
  9. *Cecilie*

    *Cecilie* New Member

    Hvor er alle norskinger hen i dette forumet?:O... Ingen flere som skal på intervju neste helg? Noen flere enn meg på den 22? ...tviler på at jeg blir helt alene :p
    Lurer bare litt på hvorfor det er så få som søker i norge... noen som vet? Forbedrer jo sjansene våre da men..hehe.
     
  10. lisem

    lisem New Member

    Ja, det samme sier jeg, hvor er alle hardbarka nordmenn her? :p hehe.. Lover bra for oss og intervjuet da ;) Begynner å bli ganske spent nå! Denne uka her frem til intervjuet i helgen kommer til å gå så sakte..Hvordan føler du foran intervjet da? Når har du planer om å dra egentlig hvis du kommer med? Har noen vœrt inne på noen bra sider til folk som er der nå, så man kan få litt mer inntrykk? Hjemmesider, blogger?
     
  11. lovely

    lovely New Member

    Èn hardbarka (eller no sånt..) nordmann til her! HAr intervju 22. Virker som en evigeht siden jeg fikk intervju, men faktisk er det bare en uke siden ;) så ja, tror de mangler litt folk. Jeg har egenlig bare værrt inne på en norsk en sin, en disneyslaves liv, tror jeg den heter, det var der jeg fant linken hit. http://www.vgb.no/11037/perma/69570

    Jeg lurer på når de har utreisedatoer, jeg vil illefall dra i februar.. Dere?
     
  12. *Cecilie*

    *Cecilie* New Member

    Hehe... lover definitivt bra for oss ja!:D Tror de fleste av oss vil komme til å få jobben jeg, sikkert alle bortsett fra eventuelle ekstremister som absolutt ikke passer til jobben..hehe. Jeg har i hvertfall fått flere mail fra International Services der de ber meg om å få venner og familie til å søke :p ...Så tror nok de har mangel på folk ja. + I andre land må de jo visst vente i mange uker bare for å få høre noe tilbake på søknaden... til meg svarte de samme dag!
    Jeg bynner uansett også å bli ganske spent nå! Man vet jo tross alt ikke at man faktisk har jobben enda... og jeg har ingen backup planer forløbig.... har så utrolig lyst på jobben!! Har lest og fundert så mye på det no, så blir utrolig skuffene å ikke få jobben..Men vi snakkes nok der nede skal du se :p
    Jeg kunne egentlig helst tenke meg å dra nedover en gang litt sent i Juli ettersom jeg har utrolig mye jeg skulle ha gjort før jeg eventuelt drar. Men så vet jeg ikke helt om man kan velge det...? ...Fikk intrykk av at man kanskje burde være 'available' i perioden desember til juni, og jeg vil jo gjerne dra ned sammen med noen av de jeg drar på intervju med.

    Jippi forresten! Det er en til på den 22! :O ..Takk for linken! ..+ når tenker du å dra nedover eventuelt?
     
  13. lovely

    lovely New Member

    Jeg føler også at alle får jobb, men det er jo ikke sikkert... :eek: Men nå er det veldig stor forskjell på om man får jobb eller ikke, altså hvis man gjør det drar man fra Norge for et helt åååååååårrrrr og det er jo en stund, eller så blir man hjemme i norge, og da blir det litt vanskeligt å planlegge mener jeg.

    Og også angående utreise, men jeg tror (hvertfall for de yummy folka) ar man skriver opp tidligste dato man kan dra, vet ikke hvordan det er med internationalservices, men vi får vel forhåpentligvis noe å forholde oss til på intervjuet.

    Hva vil dere jobbe i?
    :)
     
  14. *Cecilie*

    *Cecilie* New Member

    Ja, nettopp. Det er så utrolig stor forskjell på å få jobben og å ikke få den... så jeg blir nervøs selv om jeg vet at sjansene er veldig gode. Men,men.. vi får vente å se. Bare 5 dager ;D

    Jeg vil jobber i merchandise! :D

    Hvor kommer du fra forresten, Lovely? + hvor gammel er du og er du gutt/jente ikke minst :p ..Må jo vite hvem du er på intervjuet 8)
     
  15. lovely

    lovely New Member

    Det ble noe feil når jeg prøvde å ta inn bilde, men jeg er jente, 19 år og fra oslo iallefall. :)
    Nå er det så kort til!!!! Kjenner jeg begynner å bli litt nervøs..
    Jeg tenker at det er så få søkere, kanskje fordi det ikk er så mange som vet om det... og så er vi jo ganske mange færre mennesker enn mange av de andre landene, kanskje den prosentandelen søkere i Norge er den samme som i andre land!
    Tror jeg vil jobbe food and beverage.

    Nervøs :p

    Vi må lage en laaang post på norsk, som de som skriver spansk gjør ;)
     
  16. lisem

    lisem New Member

    Helt enig, nå må vi lage en lang post på norsk her.. hehe.. Men finnes det ikke nordmenn her eller? Merkelig..
    Jeg håper på å få dra så fort som mulig jeg.. Har ventet alt for lenge føler jeg.. hehe..Men er litt skeptisk, ett år borte fra alt og alle i norge er leeeenge, men opplevelsen er jo noe man kommer til å sitte igjen med resten av livet, så det er helt sikkert verdt det! :) Håper også på å få jobbe i food!
    Håper vi kommer med ;) Blir skikkelig skuffet hvis jeg ikke gjør det nå når folk sier at alle nordmenn kommer med osv.. hmmm, spent jeg.. Noen som vet når vi får svar på om vi er med eller ikke?
     
  17. *Cecilie*

    *Cecilie* New Member

    Jeg synes også det er litt rart at det er så få norske her, skulle jo tro at denne siden er lett å finne for de som har søkt.. men det lover kanskje bare enda bedre for oss ;D?! Men tror bare jeg skal gi opp å spekulere på hvor stor sjansen er får å ikke få jobben :p... er jo så kort tid igjen nå!.. Jeg vet ikke helt når det er vi får vite om vi har fått jobben, men tror jeg leste om en som hadde fått vite det tre dager etter intervjuet:)... Tipper det sikkert går ganske fort i hvertfall.. de brukte jo i hvertfall ikke lang tid på å svare på søknadene. Er veldig spent på intervjuet nå!!.. men gleder meg egentlig mest. Forbereder dere dere mye til intervjuet forresten? På spørsmål man kan bli spurt osv... og disney trivia?:D..hehe.. må inrømme at jeg ikke kan så alt for mye om disney egentlig... men jeg har da skaffet meg professional look i hvertfall:p
     
  18. lisem

    lisem New Member

    Wehey!! :) Kom akkurat hjem fra intervjuet mitt nå.. Det gikk jo greit.. Ikke bra, men greit.. hehe.. Så da er det bare å vente til man får svar 3 november da.. ::) Håper alle dere andre gjorde det bra også! Vi er jo med nesten helt sikkert da! Han mannen sa jo de trengte 90 stk og vi er 70 som har søkt.. Lover bra ;) Fortell om hvordan det gikk med dere da! :) Fått noen nye tanker om opplegget etter intervjuet?
     
  19. lovely

    lovely New Member

    Har ikke forberedt meg så mye, har egentlig ikke funnet noen god side med info.... og jeg kan vel egentlig ikke så mye heller ;) menmen.

    Hvis de mangler 20 til å fylle opp ant. stillinger, skal vel litt til ar de ikke gir jobb til noen søkere, i med at de tillogmed da har for få..

    Fikk dere si når dere ville dra? Er litt usikker på det...
    Noe spess dere burde hatt med annet en de tingene som sto i mailen?
    Hvor lang tid tok det? :eek:

    :)
     
  20. lisem

    lisem New Member

    Du trenger ikke forberede deg, du lœrer alt når du kommer dit og kan du ikke engelsk i dag, så lœrer du detr nok ikke til i morgen ;) hehe.. De som er der for å intervjue er kjempe koselig og forbered deg på ekstremt happy mennesker.. hehe.. Smiiiil ;D
    Ja, de søker folk mellom februar og Juli, så man skriver opp når man tidligst kan dra og når man senest kan dra..
    Men husk SORT penn.. Ikke blå, men sort! Forbered dere på å sitte å skrive en del skjemaer.. hehe.. Det er en times presentasjon først, så kommer intervjuene.. Tiden varier pga når du skal ha intervju. Noen måtte vente 2 timer før de fikk intervju etter presentasjonen, så vœr klar for litt venting..
     

Share This Page