Interviews in Oslo=)

Discussion in 'Applicants Discussion' started by -Stine-, Sep 5, 2006.

  1. Rikke

    Rikke New Member

    Du trenger ikke fødselsattest på ambasaaden. Du trenger den for å få pesonnummr i USA.
    De anbefaler vel å ha med ca 400-500 $ til de første uke, siden man ikke får spesielt mye lønn før uke 3.
    Tror ikke man får tid til å kjøpe dyne og sånt den første dagen (tror jeg har lest det en eller annen plass) så det kan v@re lurt å ta med teppe eller noe man kan bruke den første natta....

    Til ambassaden: husk å ha med maskinskrevne søknader, bilde (amerikanske størrelse, hadde hvertfall jeg siden det stod på nettsiden deres), pass, q1 skjemaet som du har fått av disney og konvolutt med frimerker til 67 kr.. lurt å klistre på frimerkene og skrive adressen din på med en gang så du slipper å få ekstra ventetid der... :)
     
  2. -Stine-

    -Stine- New Member

    har fått ordna intervju m ambassaden nå, 5. juli:) mye man må huske på å ta med seg!!

    jeg har spart 15.000 til nå ca, men tenkte å bruke en del av d på å reise rundt og sånn...

    må man kjøpe dyne og pute og ja.. hmm.. trodde det var der fra før av lissom.. men men...
     
  3. Twen

    Twen New Member

    Ja, har i alle fall lest det ett sted her på forumet at vi må ha med oss, eller kjøpe dyner og puter. Synes det er rart at ikke Disney har det til oss... I alle fall at vi kan kjøpe eller leie det av dem...Hvis vi lander sent og skal tidlig opp dagen etter, blir det ganske stress å finne seg dyne og pute første kvelden. er sikkert en god del annet du tenker på også da.. Kanskje smart å bare ha med seg et teppe?
     
  4. -Stine-

    -Stine- New Member

    hmm.. hvem gidder å dra på dyne og pute når d er 1000 andre ting å ha med...?? jaja... for en tankegang... hehe.. ja teppe er vel lurt å ha med tipper jeg...
     
  5. Rikke

    Rikke New Member

    Hei Stine!
    Kunne jeg kanskje kommet bort til deg og lånt de informasjons tingene man får i disney packagen?? Jeg har nemlig ikke fått den enda og det er kun to uker til jeg reiser nå. Hadde vært litt greit å få litt informasjon til jeg skal begynne og pakke og sånt.... hehe :)
     
  6. -Stine-

    -Stine- New Member

    Hei hei:)
    Wow, bare 2 uker til du reiser :eek: så har du ikke fått den enda..? d var jo litt seint..hehe.. ja men d kan du :) bare å stikke innom en dag d :)
     
  7. Chazran

    Chazran New Member

    Stine! du kan jo kjøpe deg bil for de penga du har spart ^^,
    alt er rimelig billig når man tenker norske penger men med den lønna man får så er det jo bare crap :p haha!

    ikke lenge igjen nå! skravles
     
  8. -Stine-

    -Stine- New Member

    haha... ja hadde jo vært moro.. men du har jo bil så kan jo bare låne den ;D hihi... neida... tenkte igrunn å bruke de pengene på å reise å sånn!! og litt shopping da :p hehe
     
  9. Oblivion

    Oblivion New Member

    tok med mæ dyna forrige gang.. e ikkje dumt å gjøre d. om du ikkje har plass til dyna, burde du seriøst revurdere baggasje-strategien din.
    ta me dæ så lite som muli. jo mer du har med dæ, jo mer må du sende hjem i eske å faenskap, når du e ferdi.
    ..førr iløpe av ett år, kjøpe man jævli mye ting. æ hadde me altfor mye forrige gang. denna gangen tar æ me mæ en halv koffert, eller no.
     
  10. -Stine-

    -Stine- New Member

    hmm.. klarer jo aldri å ta m bare en halv koffert :-\ jaja får jo ta m ting som jeg kan dra uten.. hehe..
     
  11. -Stine-

    -Stine- New Member

    NÃ¥ er d ikke lenge til du reiser Rikke ;)
    kommer du innom med den disneypakken før den tid?
     
  12. Rikke

    Rikke New Member

    hehe.. tenkte jeg skulle komme bort med den i morgen.. :)
    Fikk endelig flybilletten min i går, så nå er alt klart for avreise... må bare pakke da.. :p
     
  13. -Stine-

    -Stine- New Member

    har du ikke pakket enda?? åhåi... jeg har jo lyst til å begynne å pakke nå jeg.. å d er enda 4 uker igjen :p hehe...
    men den e good! da snakkes vi ;)
     
  14. Twen

    Twen New Member

    Da har jeg vært hos ambassaden! Detta begynner å nærme seg :D
    Tok tre timer da... Regner med at alt går i orden, og at jeg har visumet om ikke altfor lang tid. Hvor tidlig får vi flybillettene?
    Tror jeg må begynne å tenke på pakking snart. Under 1 måned igjen! ;D
     
  15. Rikke

    Rikke New Member

    Jeg var på visum intervju en torsdag og fikk passet mitt i posten på mandagen.. så det tar ikke lang tid..
    Flybilletten var det litt verre med... jeg fikk den nå på fredag og jeg reiser i morgen, tirsdag... :-\
     
  16. -Stine-

    -Stine- New Member

    Hvor mye bagasje hadde du med deg Rikke..?
     
  17. Rikke

    Rikke New Member

    Heia!
    Nå sitter jeg faktisk i leiligheten min i chattam... ble plassert der noen uker til det blir ledige rom på commons.. litt kjipt det der, men jeg har en fantastisk fin leilighet helt alene... det har ihvertfall ikke dukket opp noen enda som vil dele den med meg :)
    Reisen tok veldig laaaaaaang tid... vi ble faktisk forsinket hele 12 timer!!! Et av flyene ble nemlig kansellert og ødela dermed for resten av ruten... så vi endte opp med å overnatte på flyplassen i washington..
    Forresten så hadde jeg med meg en koffert på 23 kilo... pluss en veldig tung håndbagasje.. :)
     
  18. -Stine-

    -Stine- New Member

    okey.. er 23 grensa på hvor mye man kan ha? må nesten begynne å tenke litt på pakkinga.. hehe.. hadde du med deg dyne..?? må bare spør å grave litt jeg nå... hehe...
     
  19. ~Kristine~

    ~Kristine~ New Member

    Tenk nå er du der nede.. Rart å tenke på at vi også kommer ned snart. Begynner å glede meg skikkelig nå :)
    Du får holde oss oppdatert på hva som foregår til vi kommer :)

    Hvor mye måtte du forresten betale for flybilletten din? Og var dere mange som dro samtidig?
     
  20. Rikke

    Rikke New Member

    Man kan ha 23x2, men jeg tok bare med en så kan jeg ha en ekstra når jeg skal hjem :)
    Jeg hadde med dyna ja.. Veldig glad for det!! Fikk låne sånne spacesavers av Cecilie så jge kunne vakumpakke både klær og dyne...
    Billetten kom på ca 4900,- Vi var en gruppe på seks som reiste sammen..
     

Share This Page