Interviews in Oslo=)

Discussion in 'Applicants Discussion' started by -Stine-, Sep 5, 2006.

  1. PcB

    PcB New Member

    Jeg var på intervju på lørdag den 21. Satt ganske langt bak...:)
    SÃ¥nn ellers, hvor er alle fra?
    Er ifra Horten i Vestold selv...
     
  2. -Stine-

    -Stine- New Member

    okej.. da tror jeg d var du som satt foran oss ja.. syns d var noe kjent :)

    Er fra Farsund i Vest-Agder... hehe.. d er vel ingen som vet hvor d er.. :p
     
  3. PcB

    PcB New Member

    Hehe:) Husker ikke så mange ansikter fra foredraget der.. Blei ganske fascinert over han fyren som var så glad og energisk, så så mest fremover. Glemmer alltid navnet hans..
    Hva skal alle her jobbe innen? Food & Beverage her:)
     
  4. lisem

    lisem New Member

    I den pakken var det en haug med pairer, noen som bare skal leses, andre som skal sendes inn og noe jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med :p hehe.. Jeg får sende en mail og hore så jeg ikke gjør noe feil :S Kan ikke tulle bort turen nå altså :p hehe.. Så får man hefte hvor man kan lese om hvordan det meste fungerer der borte.. Så står det litt om priser og vœret der borte..
    Venter bare på når dette skal gå opp for meg jeg.. Føler liksom ikke at jeg skal noe sted :p hehe..
     
  5. -Stine-

    -Stine- New Member

    okej.. hmm. ja det er vel en god del å lese ja.. gleder meg allerede.... hehe... :p jeg skal jobbe i merchandise jeg.. wee...
     
  6. lovely

    lovely New Member

    Ja, det er lenge og så er det ikke 3mnd, nesten 5, men tre etter jul bare.
    Får vi ikke pakken før om lenge? Hun sa bare at de skulle sende den. så jeg tenkte det var nå, ville foretrukket det! ;)
    Er fra Oslo og skal jobbe food and beverage ihvertfall.
    8)
     
  7. *Cecilie*

    *Cecilie* New Member

    Til meg sa de at jeg ikke ville få pakken før til neste år, men så skal ikke jeg dra før 17 juli da :)
    Du må fortelle oss hvordan det er når du kommer deg ned dit da Lise ;)
     
  8. PcB

    PcB New Member

    Hu franske dama sa til meg "Ikke bli nervøs om du ikke får pakka med en gang, for det tar nok litt tid før du får den.. Rundt jul ellerno skulle jeg tro." De har sikkert en greie med at man skal få den litt før man reiser ellerno.. En venn av meg fikk den 1 måned før han reiste selv om han hadde fått jobben en god stund før.
     
  9. -Stine-

    -Stine- New Member

    Jeg skjønte ikke hva ho franske dama sa jeg.. hehe.. litt uforståelig engelsk ja... det eneste jeg fikk med meg var at vi måtte faxe den politirapporten.. hehe...
     
  10. lovely

    lovely New Member

    Ja da så, får bare vente da...
    Politirapporten, leverte vi ikke den på intervjuet? Eller er det ikke det kriminelle rullbladet du mener? Fikk ingen sånn beskjed. :)
     
  11. *Cecilie*

    *Cecilie* New Member

    Hm.. er det ikke flere forskjellige franske damer på den telefonen egentlig? :p Synes alle franskfolka (tre forskjellig..?) jeg snakka med var helt greie å forstå, men hun jeg hadde telefon intervju med snakket utrolig lavt så måtte be henne om å snakke litt høyere :p Hun jeg snakket med da jeg akksepterte snakket bedre enn de andre to synes jeg... og jeg ble også bedt om å sende politirapport.. men det var bare fordi jeg ikke fikk levert den på intervjuet pga. ekstremt vanskelige folk på trondheim politikammer :p Vi som drar i juli får nok ikke den der pakken før til neste år.
     
  12. -Stine-

    -Stine- New Member

    han på intervjuet spurte aldri om noen politirapport så jeg leverte ikke den.. hmm.... jaja.. nå er den hvertfall sendt.. jeg tror jeg har snakka m 2 forskjellige franske damer. ho på telefonintervjuet var helt greit å forstå men ho jeg aksepterte til var jo helt uforståelig.. jaja.. sånn kan d gå.. :)
     
  13. *Cecilie*

    *Cecilie* New Member

    hehe... synes det var motsatt jeg:p... kanskje vi fikk forskjellige franskdamer:p
     
  14. lovely

    lovely New Member

    Trodde det var samme dame jeg :D men er enig m cecilie, hun som jeg snakket m for å bekrefte var mye enklere å forstå, hadde forberedt meg på å høre godt etter, fordi på tlfintervjuet måtte jeg spørre,hva sa du, til hun dama jeg snakket med da, hun snakket så lavt og m fransk uttalelse. :)
     
  15. lisem

    lisem New Member

    Ja, jeg og har snakket med to stk.. Hun ene er grei og forstå, mens hun andre forstår ikke jeg hva sier, og tror ikke helt hun forstår meg heller :p hehe..

    Ja, nå er det da 18 dager til jeg drar!!! ;D :eek: Tiden går såååå sagte! Men jobber som en galing nå da, så jeg har penger der borte.. Har liksom ikke tenkt på å spare penger tidligere, visste ikke at jeg skulle komme med så fort :p hehe.. Så nå har jeg skaffet fødselsattesten min, visumet skal jeg ordne på ambasaden til tirsdag og forsikringen er i orden! Må bare orden pairer ved siden av førerkortet så jeg kan kjøre bil der borte nå, så er det meste i orden! :)
     
  16. lovely

    lovely New Member

    Ja det er ikke lenge til! Fortsatt over fire mnder jeg..
    HAr du tenkt på å kjøpe bil derborte? elller noen andre som har tenkt til det?

    Funnet ut av flybilletten, hva den koster og sånn? ;D
     
  17. lisem

    lisem New Member

    Tenker litt på det å kjøpe bil der, men må se hvor mye penger og sånt jeg får etterhvert.. Kanskje man kunne spleiset.. Er jo en fordel å ha bil, avstandene er jo så store der borte..

    Får ikke bestilt flybillett før jeg har visumet mitt.. Skal på visum intervjuet nå på tirsdag, så er alt klart! :) Tror jeg lar de ordne billetten min, stoler på at de finner en billig billett siden de skal betale den tilbake etterhvert.. Men prisene på flybilletter varierer jo så ofte.. Håper den ikke blir dyrere enn 6000 da..
     
  18. Hei alle sammen!

    Jeg skal ned 6 Februar, men jeg har jobbet paa programmet foer. Jeg kan garantere at dere kommer til aa faa det beinmoro! Ang billetten, dere kan booke den selv; dersom ikke saa gjoer disney det for dere. Jeg tror dere kan vente med aa betale billetten til dere kommer ned, men det billetten koster faar dere igjen paa Final Paycheck som er siste loennsslippen dere faar i Disney rett foer dere drar. Denne pleier aa vaere paa rundt 1000 dollar. Dersom dere av en eller annen grunn skulle faa sparken mens dere er der nede, mister dere paychecken og maa betale hjemreisen selv. Siden det er veldig mange som er under 21 kommer det til aa vaere en del som faar sparken mens dere er der nede. Bare bruk hodet naar det gjelder alkohol og naar det gjelder aa ringe inn syk.
    Naar det gjelder bil, saa er det veldig kjekt aa ha det i Florida. Det er nesten ingen public transportation der nede og dere blir fort lei av aa ta buss. Man kan faa biler fra 1000 og oppover. Forsikring kommer da i tillegg, jeg tror kanskje Disney har en avtale med en forsikringsselskap, men det finner dere ut naar dere kommer ned. Om noen har spoersmaal eller bekymringer, saa kan dere legge meg til MSN og spoerre meg der! Min MSN: dritafullpaacommons@hotmail.com

    Commons er forresten der vi skal bo! :)

    Rock n Roll!

    Stian
     
  19. lisem

    lisem New Member

    TO UKER IGJEN!!!! ;D :eek:

    Var på ambasaden og ordnet visumet nå.. Tror det er en fordel og bestille tid tidlig på dagen, tok ikke så langt så det var bra.. Begynner å bli kvalm jeg, hehe, skal reise fra alt og alle.. Litt trist..
     
  20. -Stine-

    -Stine- New Member

    Årh... du er igrunnen heldig som kan reise så tidlig... Enda over 7 mnd til vi får reise :'( laaaang ventetid foran oss ja... hvor mye koster det for visum egentlig?? ??? hmm...
     

Share This Page