Interviews in Oslo=)

Discussion in 'Applicants Discussion' started by -Stine-, Sep 5, 2006.

  1. lisem

    lisem New Member

    Hehe, føler med dere! Tror ikke jeg kunne ventet noe lenger nå.. hehe..
    Visumet kostet 650 kr.. Huff, nå begynner utgiftene! ;)
     
  2. Benedicte

    Benedicte New Member

    hehe.. Da jeg var å skulle få meg visum på fredag fikk jeg beskjed at jeg ikke var registrert hos dem som enn annsatt hos disney, å at jeg ikke kunne få visum på det grunnlaget jeg hadde. Jeg fikk helt panikk!! :eek: Reiser jo om 2 uker.. Men så var det hun Emilie som hadde glemt å sende noe som heter "Aproved petition". Så det går nok bra :)
     
  3. lisem

    lisem New Member

    Du er ikke den eneste.. De hadde ikke sendt den inn på meg heller, men tror de sender inn "approved petition" samme dag nesten jeg.. Fikk panikk jeg også, ringte de med en gang.. hehe.. Men får jo ikek svar på visumet før om ca en uke og da er det en uke til jeg dra! Det er først når jeg får svar på visumet at de kan kjøpe flybillett da, så håper de finner noe på en uke da :p hehe
     
  4. lovely

    lovely New Member

    Litt dårlig organisering virker det som..
    Og med flybilletten så betaler de først, så betaler du dem yilbake og så betaler de deg tilbake igjen, litt rotete men.

    Ja det er jo faktisk litt trist å dra fra alle, nå tenker ikke jeg så my på det enda da. Men vi får håpe og tro det er verdt det ;) blir morro ;D

    Tenkte også på det å spleise på bil, men hvis man har forskjellige vakter og sånn får man kanskje ikke så stor nytte av den, elr annenhver dag eller noe, er jo forsåvidt bra da og hvis man har fri har man større muligheter til reise litt, roadtrip f.eks :D
    Nå har jeg ikke førerkort enda da så, men kan vel ta det der..!?
     
  5. lappen er lett aa ta der nede..koster deg ikke allverden, jeg betalte 20 dollar. Men da hadde jeg foererkort fra Norge allerede, vet ikke hvordan det er naa :)
     
  6. Benedicte

    Benedicte New Member

    slapper liksom ikke helt av før jeg for det visumet i hånden. Har fått i orden helseforsikringen idag :) Men jeg føler det er så mye jeg skulle ha gjort, må begynne å tenke på hva jeg skal ha med meg.. bare 12 dager!! :eek: Kjenner det nå asså..
    skal dere bestille fly selv?? hmm..
     
  7. *Cecilie*

    *Cecilie* New Member

    Hmm... mye å tenke på før man skal dra ja... Hvordan fikser dere medical insurance? Jeg har ikke peiling på akkurat det i hele tatt, men bør man skaffe seg for et helt år før man drar? Disney hadde jo visst noe slags program for det, men ikke for den første tiden eller noe..? Hva kostet det for deg Benedicte?
     
  8. lisem

    lisem New Member

    Jeg tenker at det er sååå mye å ordne før jeg drar, men det er jo egentlig ikke det.. hehe.. Går rundt å vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.. Eneste som som må gjøres er å si opp jobb, skaffe forsikring for de 4 første mnd og ordne visum.. Flybilletten ordner jo de.. Og pakke gjør jeg de 3 siste dagene.. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg nå jeg! hehe :p Jobber nesten ikke nå om dagen heller, så sliter med å få tiden til å gå.. hehe..

    Jeg bruker den medical insurance som de sender fra frankrike jeg.. Den virker helt grei for de første 4 mnd og så er den ikke så dyr.. Den koster ca 1600 kr.. Snakket med ett norsk forsikringsselskap og de skulle ha 6000 kr :eek: Så bruker jeg Disney sin forsikring etter det..
     
  9. Benedicte

    Benedicte New Member

    Ja, jeg også har den franske forsikringen.. åsså får vi en annen hors disney etter 4 måneder. du får en blå mappe før du reiser hos disney, inni der ligger helseforsikringen :) Så disney skal bestille for deg også lise? Litt gøy å ha noen å reise sammen med :) Gleder meg veeeeldi til å reise!! Var å sa hade til noen venniner i kristiansand i helga...snufs.. litt trist.. Men tenk så gøy vi får de folkens!!! :)
     
  10. lisem

    lisem New Member

    Håper vi får samme fly da Benedicte! :) Du må si i fra hvilket fly du skal ta, så kunne vi prøve å møtes! :) Utrolig, det er liksom neste tirsdag! NESTE TIRSDAG!! :eek:

    Huff, er så trist å begynne å si hade til folk! :( Skjønner hvordan det er.. Skal reise bort til mitt gamle studiested i helgen, Bø i Telemark, for å ta en siste fest og si hade til verdens herligste gjeng! :( Blir så trist å dra fra dem på søndag igjen.. Og neste uka har jeg planer hver dag hvor jeg skal mote folk å si hade.. Verdens tristeste uke vil vel jeg kalle det.. Men de er nok der når man kommer hjem igjen og :)
    Nå skal vi til Florida og ha det gøy!! ;D
     
  11. -Stine-

    -Stine- New Member

    mye å ordne ja... hmm... jaja... huff jeg gruer meg skikkelig til å si hade til alle vennene og enda er d over 7mnd til jeg reiser :eek: hadde vært helt på tuppa jeg nå altså hvis jeg sku reise 5. des... fytti... jaja... hehe...
     
  12. *Cecilie*

    *Cecilie* New Member

    hehe.. ja, hadde vært veldig utenkelig for meg å dra nå. Har så utrolig mye som jeg skal gjøre her hjemme før jeg drar... så er glad jeg ikke drar før til juli :p Gruer meg også til å si hade til folk..men mange venner som har sagt at de skal komme på besøk ;D, så det blir morro (spørs om det skjer da). Gleder meg uansett sinnsykt til å komme ned dit etter å ha hørt og lest så mye :p Blir arti å bli kjent med alle der nede! ;D
    Neste tirsdag er jo supersnart da!! :eek: ...Ha det gøy den siste tiden i Norge!! ....Y'all have to report back when u get there :p... Bynnt å snakke English enda? Fikk en message av ei som irriterte seg over at vi skreiv på norsk her :p
     
  13. Benedicte

    Benedicte New Member

    hmmm.. Noen andre som synest det er vanskeli å sjønne hun franske dama? Synes hun er så utydeli jeg... hun ringte nå. Har hun ringt til deg åsså lise? Jeg har ikke fått visumet mitt selv om det er en uke siden jeg var på ambasaden ??? Blir litt redd nå.. tenk om jeg ikke får det i tide!!?? Hadde vært typisk min flaks asså...
     
  14. *Cecilie*

    *Cecilie* New Member

    Det ordner seg sikkert med visum ;) ...uansett så hjelper jo Disney deg med det styret ikke sant?... så litt deres problem om du ikke får det sikkert :p Hehe.. tror vi var enige om at en av de franske damene var litt utydelig... synes hun snakket utrolig lavt (speak up woman!!) :p ... men så går det jo faktisk an å be henne om å gjenta seg/snakke tydeligere om du ikke forstår da ;) De var jo veldig koselige i hvertfall, synes jeg.
     
  15. lisem

    lisem New Member

    Det går fortsatt ikke opp for meg at jeg skal dra.. hehehe.. Når skal jeg forstå dette her.. :p Skal begynne å pakke til helgen, da må det vel gå opp for meg at jeg skal reise.. hehe.. Fikk sagt hade til alle mine venner i Bø nå i helgen, det var ikke akkurat koselig, men de er jo her når jeg kommer hjem igjen :) Håper jeg da.. hehe..

    Visum ja, det er jo spennende å se når vi får :p Kanskje det ikke blir noe avreise 5 :p Ordner seg sikkert skal du se.. Får ikke gjort noe med det uansett, så vi må bare sitte å vente.. Dra får vi gjort til slutt.. ;)

    8 dager igjen!! ;D
     
  16. Benedicte

    Benedicte New Member

    tror egentli ikke det går opp for meg før jeg er der. Om 10 dager er vi der liksom.. rart asså.. men veldi gøy ;D
     
  17. PcB

    PcB New Member

    Lucky you :eek:) Jeg vil dra nååååå!
     
  18. -Stine-

    -Stine- New Member

    Åååå ja d vil jeg å.... er jo så lenge til vi skal dra... orker ikke vente lengre... :( hmm...
     
  19. Benedicte

    Benedicte New Member

    Noen som vet hva Auto insurence card er? Det står på checklisten... En uke igjenn idag :eek: Har eeendeli fått iorden visumet :) Var bekymret en liten stund..
     
  20. lovely

    lovely New Member

    Det virker deilig å bare kunne reise nå, istendenfor å lese til eksamen! :-\ Men alt til sin tid...
    Kanskje bil forsikrings bevis... wild guess :D

    Angående helseforsikring, er det forskjell når du skal bo i et annet land, altså er det dyrere eller en annen type forsikring?
     

Share This Page