Interviews in Oslo=)

Discussion in 'Applicants Discussion' started by -Stine-, Sep 5, 2006.

  1. Benedicte

    Benedicte New Member

    tror ikke det..

    Men du får en fransk forsikringspakke før du reiser.. den kostet ca 1700 tror jeg..
     
  2. lisem

    lisem New Member

    Men Benedicte, har du snakketmed International Services?! Nå skal plutselig mange ta fly 4 og ikke 5 da:O Hjelp.. hehe.. Men jo før jo bedre ;)
     
  3. Anniej

    Anniej Guest

    Hei hei lisem og benedicte!!
    Jeg reiser ned sammen med dere om noen dager=)
    Jente på 21 fra Oslo....
    Gleder meg.....
     
  4. lisem

    lisem New Member

    Så bra :D Blir så koselig å møte alle sammen!
    Drar du mandag eller tirsdag Anniej?
    Nå nœrmer det seg altså! :eek: hehe.. Hvis jeg får dete Visumet mitt snart så..
     
  5. Benedicte

    Benedicte New Member

    Heisann anniej :) Koseli.. jo flere jo bedre vettu . Gleder meg til å møte deg også :)
    Jeg har ikke snakket med international services lisem.. mandag asså..hmm.. får forhåpentlivis visumet mitt i morgen.. Har dere fått det der dokumente fra disney(approval notice)? fikk det igår..
    Begynner å nærme seg nå asså... kjnner det litt..Begynner å tenke på hva jeg skal ha me meg jeg.. ett helt år.. kan ikke glemme noe nå liksom.. hmmm..

    Gleder meg til tirsdag..eller var det mandag(?) :)
     
  6. Benedicte

    Benedicte New Member

    foressen.. Har dere med fødselsattest på engelsk? Trenger vi helseattest..? har ikke lest noe om det men.. litt greit å høre hva andre gjør :)
     
  7. lisem

    lisem New Member

    Vi må ha med fødselattest og papirene på at vi har forsikring.. Engelsk fødselsattest kan man bestille på internett.. Det tok meg 2 dager å få i posten.. På folkeregisteret sine sider..

    Men hva skjer med å aldri få visum?!?! Må nok utsette reisen min jeg.. Har ikke fått det i dag heller.. Har noen fått visum uten å sende inn den pettision greia? Jaja, sees en gang i desember da :-\ Skikkelig kjipt! Akkurat nå virker hele opplegget her skikkelig useriøst og de er fryktelig lite hjelpelige!!
     
  8. Benedicte

    Benedicte New Member

    vet ikke om du fikk meldinge min men du får det forhåpentligvis imorgen :) Dette går nok fint
     
  9. Benedicte

    Benedicte New Member

    Juhu!!! fikk visum idag ;D Skal reise fra oslo 11.10 på mandag.. Noen andre som skal reise da??
     
  10. lisem

    lisem New Member

    Jeg fikk ikke visumet i dag! :mad:Men de sa jeg kunen vente meg det i morgen da!
    Jeg vil og dra på mandag!!!! Jeg Vil jeg vil jeg vil!!
     
  11. Anniej

    Anniej Guest


    Gratulerer.....
    Jeg reiser også 11.10 fra Gardermoen.....
    Så de noe til deg om når du måtte sjekke inn??
    De sa tre timer før til meg, syns bare det høres så mye ut....


    NÃ¥ er det ikke lenge igjen.....Gleder meg ;D
     
  12. Benedicte

    Benedicte New Member

    supert!!!

    De sa helst 2 og en halv time før til meg. Men flyet mitt fra haugesund kommer til oslo to timer før.. men hun sa det ville gå greit. så da ser jeg deg der en plass.. har jo sett bilde av deg nå,så håper jeg kjenner deg igjenn :) Har vært å fått fødselsattesten min på engelsk idag så nå tror jeg at jeg har alle papirene i orden...puh.. Har noen hørt noe mer om lisem har fått visumet sitt??
     
  13. Benedicte

    Benedicte New Member

    der så jeg meldingen din lise.. litt treg..
     
  14. lisem

    lisem New Member

    JAAAA ;D Der fikk jeg det.. må bare på postkontoret å hente det, så ringe, så skal jeg gi beskjed om når jeg får fly jeg! :) Håper jeg får vœre med dere!
     
  15. Anniej

    Anniej Guest

    Så bra lisem.....Håper du får fly med oss da....jo fler jo bedre.....

    Ja oki.....da stresser jeg ikke med å være der åtte på mandagen.....

    sender dere begge en pm med telefon nummeret mitt så kan dere sende melding når dere er på flyplassen.....
     
  16. lisem

    lisem New Member

    Jippi, da ble det fly på mandag på meg og! ;D Har pakket litt nå.. Blir faktisk ikke sååå mye som jeg hadde trodd.. Er jo håndkle og sengetøy som tar litt plass.. Føner og sånne ting også.. Hvordan går det med pakkingen deres jenter?

    Men hva skal dere reise i? Tenker det er lurt å reise i joggebukse pga vi skal sitte så lenge, men vet ikke om vi må se "ordentlige" ut når vi kommer frem jeg?
     
  17. Benedicte

    Benedicte New Member

    Å! Så gøy!! :)

    jeg har begynnt å legge frem det jeg skal ha med meg.. har fått noen små julegaver jeg skal ha med meg.. Jeg føler litt omvendt enn deg, føler jeg har alt for mye.. Men det positivt at det er lette sommerklær å ikke tunge vinterklær vi skal pakke da.
    Tenkte å ha på meg behaglige klær ja.. vett ikke helt hva men..
    Men en ting. Vet dere om vi må hente baggasjen vår når vi er på newark for så og sjekke inn igjenn til orlando? Hadde kansje ikke vært så dumt å visst..
    Ååå. er så gla jeg har noen å reise med jeg.. tenk å reise helt alene da..

    Gleder meg
     
  18. Benedicte

    Benedicte New Member

    Tror ikke det er så dumt å møte opp 3 timer før. Det står på gardemoen sine sider at utenlandsreisende må møte 1 og en halv time før, men at ved reiser til usa er det egne regler. PÅ hjemmesidene til flyselskapet vi skal reise med står det at vi bør være der 3 timer før. Hjelp! Jeg kommer akkurat 2 timer før til oslo.. tror jeg får ringe å høre hva jeg skal gjøre...
     
  19. Benedicte

    Benedicte New Member

    Nå har jeg ringt til gardemoen å spurt. de sa at de begynner innsjekking 3 timer før, men at du bør være der 2 timer til 1 og en halv før.Så da skulle det gå greit. :) Åsså spurte jeg om overvekt på baggasje.. det kostet 50 kr per. 5kg.. Tror jeg får overvekt.. er oppe i 21 kg allerede, å jeg har ikke pakket alt ennda.. :-\
     
  20. Anniej

    Anniej Guest

    Jeg tror jeg reiser i joggebukse.....men så pakker jeg med meg en vanlig bukse og genser, så skifter jeg i newark eller på siste flyturen.....

    Tror nok ikke vi må hente baggasjen på newark, har ihvertfall ikke gjort det før når jeg har mellomlandet!!
    Jeg regner med overvekt jeg å.....har pakket ferdig en koffert og den er tung.....

    nå begynner det virkelig å nærme seg......skummelt, men veldig spennende....
     

Share This Page