Bra tips til intervju?

Discussion in 'Norwegian Discussion' started by Maiakiskas, Feb 17, 2010.

  1. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    Jeg holder på å bli GAL av å vente til jeg skal på intervju..
    Hun franske dama var positiv til meg i tlf, men hun sa at det faktum at jeg har en liten tattoo på leggen kan ødelegge for meg..
    Er det noen her som har noen bra tips til hva man bør si, oppføre seg, ha på seg osv på intervjuet?
    Noen som allerede har vært på intervju? :)
     
  2. Yasmin

    Yasmin New Member

    Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være et problem, bunaden er så lang at en tatovering på leggen synes ikke. Men hvis du står å veiver litt med skjørtet eller noe (det er tross alt rimelig varmt) så kan det vel hende at den synes.. Du skulle latt være å si noe :p hehe.

    Det er ikke noe spesielt vanskelig intervju, altså.. Bare snakk om Norge og at du gleder deg til å komme over dit og representere Norge, lære litt om andre land og kulturer (siden du bor i leilighet med mange andre fra andre land), at du gleder deg til jobben (at du er glad i barn!!) og lære litt mer om USA sin kultur og fortelle om Norge..

    Ikke snakk om fylle ting. Russetiden, at du elsker å drikke, har hørt det er fantastisk festliv der osv ;)

    Vær blid!
     
  3. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    Ok, takk for hjelpen:)
    Det med tatoveringen måtte jeg si noe om fordi hun spurte, vil ikke legge sjul på det, og så plutselig bli oppdaget:p

    Nei fylle ting og prat om det kommer jeg nok til å holde meg unna. Og får fagbrevet som barn-og ungdoms arbeider nå denne sommeren, så glad i barn er jeg jo :)

    Håper det går bra:) Hun dama jeg snakket med i telefonen var i allefall veldig positiv:)

    Så jeg får vel bare håpe på det beate:)
     
  4. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

  5. harikkenoe

    harikkenoe New Member

    Noen som vet om F2F intervjuene i Norge er sånn at man har intervju to og to? Har fått inntrykk at det er slik i andre land.
     
  6. Linda_

    Linda_ New Member

    Nei, man blir intervjuet alene.
     
  7. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    Nå begynner det å nærme seg, og forhåpningene og redselen stiger for hver dag :-\
     
  8. harikkenoe

    harikkenoe New Member

    Ok, takk Linda :)

    Vet, tenker på intervjuet hele tiden. Gruer meg samtidig som jeg gleder meg, rar følelse :p
     
  9. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    Ja, jeg vet :p Og det er i grunn litt kjedelig:p Tenker altfor mye på det.
     
  10. Linda_

    Linda_ New Member

    Har vært der selv. Veldig deilig når det er over:) Men så er det det og vente på svar da:p
     
  11. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    Ja, kan tenke meg det er ille det også, men da vet jeg i allefall at det ikke er mer jeg kan gjøre:p.. Hvor lang tid tar det etter intervjuet at man får svar da?
     
  12. Linda_

    Linda_ New Member

    Tror det var 10 dager eller noe, sjekka mailen min hverdag!
     
  13. mdj

    mdj New Member

    Puh.. Det blir noen harde dager :p
     
  14. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    DET er ikke tull.. Kommer til å være inne en god del ganger om dagen:)
     
  15. theshox

    theshox New Member

    Har du fått svar? Kom du med?
     
  16. Linda_

    Linda_ New Member

    Ja, var på intervju i oktober;) Drar 8 juni.
     
  17. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    Til Linda:
    Gratulerer:) så utrolig gøy.. Får håpe vi møtes der nede da:)
    Er det mye du har måtte ordne før du drar eller?
     
  18. Linda_

    Linda_ New Member

    Takk! Får håpe det ja:)
    Ikke så mye å ordne eller tenke på nå, det blir sikkert mer rett før jeg drar.
     
  19. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    Ja det kan jeg tenke meg.. Har lest en del på nettet om noen som skulle ned dit, og de sa at det var ganske mye penger de måtte ut med, til forsikring, fly osv osv. Men de bekymringene får jeg ta hvis jeg får jobben:) Er bare å krysse fingrene:)
     
  20. Linda_

    Linda_ New Member

    Ja, prøver å spare så mye jeg kan, må betale penger for visa og slikt også. Så er det også en del utgifter i begynnelsen når vi kommer dit.
     

Share This Page