En fin sak!

Discussion in 'Norwegian Discussion' started by torham, Mar 23, 2009.

  1. torham

    torham New Member

    For slike som meg som aldri har orket å gjøre ferdig førerkortet! Fant ut at det koster deg en halv dag og ca 20 dollar så har man førerkort i Florida, og det beste... Det er gyldig i Norge og! :D
     
  2. rixt

    rixt New Member

    Det er en bra sak det. Har ikke kommet meg til å ta førerkortet her så det blir jo bra hvis jeg kan ta det der. Må bare øvelseskjøre mer her i Norge da.
     
  3. sinthesparky

    sinthesparky Member

    Småsurt at man trenger am. førerkort for å få forsikre evt. bilkjøp, hvilket betyr at mitt norske førerkort blir ubrukelig.
    Får vel hente meg et am. førerkort så fort som mulig slik at jeg kan kjøpe meg en bil. Uaktuelt å gå over en lengre periode uten bil :p
     
  4. torham

    torham New Member

    vel så vidt jeg har lest meg til, så tar den tingen 1 dag og 20 dollar... Så det er ikke noe å deppe over ^^
     
  5. Chazran

    Chazran New Member

    ikke helt riktig at det er gyldig i Norge også ! det funker i 3 eller 6mnd etter ankomst tilbake til Norge så må du ta teori og oppkjøring og sånne nødvendige ting men absolutt en smart ting og gjøre . sparer noe sinnsykt med penger !

    har selv tatt førerkort i florida og det var piece of cake.. ihvertfall oppkjøringa.. slet litt med teorien men je sto etterhvert *ler*
    når jeg besto teorien som du kan ta 2 ganger på 1 dag også komme tilbake dagen etter og prøve nye 2 ganger.
    så fikk jeg oppkjøring dagen etterpå så det går fort i svinga .. så stå på folkens anbefaler jo seff og ha bil der nede . da føler man seg mye friere
     
  6. sinthesparky

    sinthesparky Member

    Hvordan er ventetiden på teori/oppkjøring? I Norge er den jo rett og slett latterlig.
     
  7. Chazran

    Chazran New Member

    teorien kan du ta når du vil. du får 2 forsøk per dag! den er ikke så lang.. oppkjøring kan være litt lang men somregel så får du den ganske kjapt etter bestått teori. glad jeg bare kan komme ned dit,ta en synstest og bam så har jeg fornya det amerikanske førerkortet mitt ;) SWEET
     
  8. sinthesparky

    sinthesparky Member

    Haha, 2 forsøk per dag. Er teorien like lett/vanskelig som i Norge, og hvor mange spm får man?
     
  9. Chazran

    Chazran New Member

    du får 2 forskjellige teori prøver som du må ta. den ene er skilt som er enkel. den står jo alle på.

    den andre prøva er ferdsel i trafikken og den er en smule vanskelig syntes jeg fordi trafikk reglene i usa er jo litt anderledes enn Norge ! men bare bruk common sense så går det greit er multiple choice der så 4-5 alternativer og ett er riktig så det ordner seg nok !
     

Share This Page