F2F intervju Oslo

Discussion in 'Norwegian Discussion' started by mdj, Feb 5, 2010.

  1. mdj

    mdj New Member

    Såå! Hvem skal på intervju? Selv skal jeg inn lørdag 27 mars, noen andre som skal det? Drar nok inn på fredagen, hva med en samling på peppes eller noe fredag kveld folkens? :D
     
  2. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    Hei;) skal inn til Oslo på intervju 27 mars jeg også.. Men kommer inn dit på lørdagen da. :-\
    Men gleder meg kjempe masse, men er også veldig nervøs, for å ikke klare det osv..
    Når tenkte du på å dra bortover til statene?
     
  3. mdj

    mdj New Member

    Prøver få til dette som et slags friår fra skolen :) Så forhåpentligvis drar jeg i løpet av sommerferien ^^ Hva med dere?
     
  4. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    Ok. Jeg er ferdig utdannet nå i sommer, og usikker på hva jeg vil videre, så tenkte dette er perfekt for meg nå.. Vurderte å søke for to år siden også, men følte meg ikke helt klar den gangen.. Håper på å dra i september jeg da.
     
  5. harikkenoe

    harikkenoe New Member

    Jeg skal på intervju palmesøndag :p 28 mars. Håper å komme ned i sommerferien 2010, vil ta det som et friår før jeg begynner å studere.
     
  6. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    Da kanskje vi sees i statene da ;D
     
  7. mdj

    mdj New Member

    Noen som har fått ordnet politiattest ennå? Var innom stasjonen for par dager siden og ble nektet attest uten noe skriftlig fra de som skulle bruke den. Etter en koselig telefonsamtale ble jeg fortalt at jeg skulle få det på mail dagen etter... men neida :-[ hehe... Noen andre som har fått ordnet noe ennå?
     
  8. theshox

    theshox New Member

    Jeg fikk beskjed om at jeg skulle få politiattesten hvis jeg tok med Invitasjonsbrevet jeg fikk av Disney. Tok det med til politistasjonen, og da fikk jeg beskjed om at jeg skulle få den om to uker. Dette var en uke siden, så jeg venter i spenning :p

    Jeg tar også dette året som et slags "friår" før jeg skal studere videre. Kommer til å dra i Juli, hvis jeg får jobben :D
     
  9. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    Oi, har grunn ikke tenkt på politi attest ennå jeg, mn er kanksje greit å få ordnet det..
    Men vi må vel få den på engelsk da eller? Så de folka skjønner noe;P hehe
     
  10. harikkenoe

    harikkenoe New Member

    Jeg har fått politiatest på engelsk. Det er bare å ta med brevet fra international servises hvor det står at du trenger å ha med politiatest, og viktig at du skriver på søknaden at den må være på engelsk ;)
     
  11. theshox

    theshox New Member

    Søren! Det glemte jeg å si ifra om...
    Jeg håper de er smarte nok til å skjønne at den skal være på engelsk, når skrivet som var med er på engelsk, pluss at jeg sa på "grunn til utstedelse av attest" var at den var til en Amerikansk arbeidsgiver
     
  12. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    Jeg vil vel tro at de skjønner det? Siden det står hvorfor du skal ha det, hvis ikke så kan det ikke være for mye å frlange at du får en ny.. ???
     
  13. theshox

    theshox New Member

    Ja, politikammeret var intelligente nok til å skjønne at den skulle være på engelsk :p
    Fikk attesten i dag (tom og fin ;D) på engelsk :D

    Det tok 5 dager fra jeg søkte om den til jeg fikk den, så vet dere det :)
     
  14. mdj

    mdj New Member

    Prøver meg på stasjonen i nabobyen i morgen så regner jeg med det går greit :-D
     
  15. theshox

    theshox New Member

    Det går nok greit ja, bare husk å ta med invitasjonsbrevet og ID og smil og vær glad, så går det nok bra :p

    De sier at man egentlig må ha bekreftet en arbeidsplass for å få attesten, men det er tydeligvis ikke riktig ::)
     
  16. mdj

    mdj New Member

    Takk fot tipset shox! Fikk ordnet det i dag! :D

    Ikke lenge til intervjurundene nå! :eek:
     
  17. theshox

    theshox New Member

    Nei, bare noen få dager igjen. Tida kommer til å gå fort grunnet skole, men når jeg tenker på intervjuet går tiden sakte, siden jeg er så spent. Heldigvis har vi mange prøver på skolen, og av en eller annen grunn går tiden altfor fort når prøvene står for tur XD
     
  18. Maiakiskas

    Maiakiskas New Member

    Huff, jobber egetlig to jobber jeg nå, men er sykemeldt en periode nå pga operasjon i ankelen (blir helt fin før avreise da), så eneste jeg gjør er å sitte hjemme å tenke på turen, og ikke minst intervjuet.. Og en stor bekymring er den lille tatoveringen jeg har på ankelen:/ Håper virkelig ikke den ødelegger for meg, men gjør den det, så var det vel ikke meningen likevel at jeg skulle dra;/
    MEN håper og satser på det beste:)
     
  19. Coba

    Coba New Member

    Det går nok sikkert bra. vet om flere som har hatt tattoo mens de var der nede...

    etter forumet å dømme, er det vel ikke såå mange som skal på intervjuet i mars, eller så gidder ikke folk å skrive noe...

    jeg skal den 27., så vi får se hvordan det går..

    Maia, trur du gjør smart i at du prøver å finne forskjelige måter å tildekke tattoen på (om det skulle bli et problem), ''høyehalsede arbeidssko, mørk strømpebukse/strømper osv..'' og ta med deg ideene på intervjuet...

    det gjør sikkert et positivt intrykk om viser dem at du er villig til å prøve tildekke den om den skulle være synlig..
     
  20. mdj

    mdj New Member

    Ikke at jeg har så stor peil på det, men sminke kan vel også løse det meste? Blir muligens dyrt i lengden men :p
     

Share This Page