Hva tenker dere velge?

Discussion in 'Norwegian Discussion' started by Marionetta, Oct 16, 2008.

  1. Marionetta

    Marionetta New Member

    Heisann!
    Nå som intervjuet nærmer seg, tenkte jeg å høre litt med dere om hva dere har tenkt å plotte inn på førstevalg når det gjelder jobb.. Slik som jeg har forstått det bør man hvertfall ha tenkt litt igjennom om man skal velge attractions/merch/food før intervjuet?
    Om noen tidligere ansatte har lyst til å informere litt om de forskjellige retningene, feel free :)
     
  2. teresemor

    teresemor New Member

    dette lurer jeg også litt på. man tjener visst godt på F&B men er mye jobb... :D

    Sleng inn noen tips da folkens
     
  3. pcbph

    pcbph New Member

    F&B er hardt arbeid. Du må være klar for å jobbe mye mer enn 8 timer når du først er på jobb liksom. Mye springing, grinete gjester, mye "dritt arbeid".. derimot, om du jobber i F&B får du praktisert engelsken din en del da. Du er hele tiden i kontakt med gjester, ikke bare grinete gjester, men også hyggelige. F&B passer overhodet ikke for alle. Er du klar for å ha det beste året i ditt liv? Da trenger du penger! F&B er svaret på det. Men igjen, lange og slitsomme arbeidsdager! Jeg blir å velge F&B. Grunnen til det er mitt store pengeforbruk, og jeg vil gjerne ha muligheten til å reise og oppleve ting. Også har jeg vært i faget i snart 4 år.
     
  4. snyflyet

    snyflyet New Member

    Trur kanskje eg og bir å velge F&B, e dæ eg har mest erfaring mæ i forhold tell dæ eg jobbe mæ tell vanlig..
    Åsså har eg et enormt høgt pængeførrbruk.. :)
     
  5. teresemor

    teresemor New Member

    Hva med Merchendises?


    Noen erfaringer fra det??
     
  6. Celephaïs

    Celephaïs New Member

    Litt seint, siden dere allerede har valgt.. men for de som lurer anyway.
    Merch er drit kult. Det er avslappende. Man jobber vanlighvis 9 timers dager (halv annen er pause da).
    Har mye tid der til aa bare staa og prate drit med gjestene. Og hvis det kommer non idioter bort og begynner og snakke (som det garantert gjoer), kan jeg love deg det blir moro. Der er ogsaa kidcot, saa hvis du liker aa leike med unger, er det stedet.
    Man kan ogsaa ha en forsaavidt normal arbeidsdag 0730-1630, hvis du liker det da (man kan ogsaa dette i food, men ikke i riden)
    I merch har man ogsaa floorstock, som betyr man skal gaa rundt og fylle paa varer, som egentlig betyr gaa rundt og dasse resten av dagen.
    Vi har ogsaa makta til aa gi bort ting, saa hvis du ser en misfornoeyd unge, eller bare en du synes er altfor soet kan du gi bort en liten ting til han/hun. Ogsaa skjedde det mang en gang at det kom grinete gjester fra restauranten, etter at en servitoer hadde soelt mat eller no saannt paa gjesten, saa da kan gi gi dem en flonkanes ny mikke tsjorte :D
     

Share This Page