Hvem reiser 17 August?

Discussion in 'Norwegian Discussion' started by Siljee, Jul 12, 2010.

  1. mdj

    mdj New Member

    Jeg var på ambassaden i dag.. Brukte kopien av papirene som vi fikk på mail :)

    Er null stress inne på ambassaden.. Bare endel venting. Selve "intervjuet" varer i et par minutter. De spørr bare hvem du er, hvorfor du vil til disney/usa og om du har hatt noe problemer med politiet. :)

    Fikk ikke noe "ja du får visum" egentlig, men regner med at alt var greit ^^ Ble også fortalt at jeg bør ha visumet innen torsdag om alt gikk greit i posten ;-)
     
  2. harikkenoe

    harikkenoe New Member

    Wow mdj du var heldig som fikk så tidlig visadato, da jeg booket var den tidligste ledige datoen 12 august. Martis jeg sendte mail til ambassaden og de sa at det tar normalt sett to jobbdager å få i orden visumet, så du kan antagelig plukke det opp på ambassaden den 16. Når på dagen har du visaappointmet, kanskje vi møtes :D
     
  3. Martis

    Martis New Member

    Jeg sendte også mail til ambassaden, og fikk samme svaret. Da rekker jeg det akkurat! :) Jeg har avtale 09.30, når har du?
     
  4. harikkenoe

    harikkenoe New Member

    Jeg har time 9.00 kanskje jeg ser deg når jeg er ferdig med intervjuet, med mindre det er mye ventetid, da sees vi kanskje før :)

    Så hva gjør dere med fly? Er kanskje litt risky siden jeg får plukket opp visumet mitt kunn en dag før avreise, men jeg har allerede bestilt :p
     
  5. Martis

    Martis New Member

    Det kan være :) Jeg svarte ja på mailen fra Disney hvor de spurte om de skulle bestille fly for meg, men jeg har ikke fått noe svar enda.. Har du bestil på egenhånd?
     
  6. harikkenoe

    harikkenoe New Member

    Ja, jeg bestilte på egenhånd ettersom jeg leste et sted at Disney ofte booker det første de finner, noe som kan være veldig dyrt og ofte ha flere stopp. Jeg var blant annet inne på SAS sin nettside og der kostet en flybillett rundt 24 000 :eek: , litt kipt om de booker det flyet :p Når du bestiller selv har du bedre mulighet til å velge det som passer deg, jeg fikk et fly med bare et stopp til ca 7800 kr :D fikk til og med velge setet jeg ville sitte på, men flyet fra Frankfurt til Orlando hadde bare tre ledige seter igjen, så endte opp i midten :(
     
  7. Martis

    Martis New Member

    Jeg oppdaget det jeg også, 24 000 er litt drøyt. Men må vi være i Orlando den 17.? For jeg sjekker fly nå, og mange (som ikke koster sykt mye) tar ganske lang tid over, slik at man ikke er fremme før den 18.
     
  8. harikkenoe

    harikkenoe New Member

    Hvis du bestiller tur retur, selv om du ikke får brukt returen er det ofte billigere ;) Det er litt vanskelig å finne fly som lar deg komme frem samme dag som du drar men det er noen og flere av de blir mye billigere med tur retur.
     
  9. theshox

    theshox New Member

    Hei, jeg skal dra 19. oktober, men leser litt rundt likevel her på forumet :p

    Et lite tips med flybiletter, så bør dere sjekke British Airways. Jeg har brukt de når jeg drar til USA, og er like fornøyd hver gang. De har de største seteplassene, med god benplass, pluss at de har gode priser på bilettene (ca 5000 - 6000kr). Dette er hvis du bestiller tur-retur, og er billigere, uansett om du ikke bruker retur biletten :p

    God tur alle sammen :D
     
  10. Martis

    Martis New Member

    Okei, takk for tipset :) Jeg ringte Disney for å høre med pris og bestilling av billetter, og de sa at hvis de bestilte for meg så lette de så klart etter det rimeligste alternativet. Så da satser jeg på det ;)
     
  11. theshox

    theshox New Member

    En ting jeg lurer på... Har dere fått "The Disney Package"?
    Jeg fikk en slags papp mappe med et "congratulation" brev, disney look book (gult papir) forskjellige FAQ og regler.
    Er dette Disney Package, eller kommer den senere?
     
  12. harikkenoe

    harikkenoe New Member

    Det er disneypakken, ja ^^
     
  13. theshox

    theshox New Member

    Hmm... Da lurer jeg på én ting til. Hvor er det dere fant "User ID", den dere trenger for å betale "Program Assessment Fee"? (http://www.disneynow.com/profile/form/index.cfm?PKformID=0x9132fc4)
    Jeg har funnet "Application Number", men finner ikke noen "User ID"

    Jeg sendte en mail og spurte om dette, men får ikke svar.
     
  14. harikkenoe

    harikkenoe New Member

    Jeg fikk User ID via e-mail, så du får sikkert det du og.

    Min User ID er etternavnet mitt, så du kunne kanskje prøve med etternavnet ditt hvis du ikke vil vente på mailen.
     
  15. Martis

    Martis New Member

    Vi som går inn under Cultural Exchange skal ikke ha dette DS2019 Form som ble nevnt i den siste mailen? Må bare høre for å være sikker, er så stresset for om jeg har alle papirene jeg trenger :)
     
  16. harikkenoe

    harikkenoe New Member

    Jeg lurer på om DS2019 Form er noe vi får sammen med visumet, men er ikke sikker, noen som vet?
     
  17. Martis

    Martis New Member

    Jippi! Endelig er visumet i boks! FÃ¥r flightnr etc fra Disney i kveld :D
    Har det ordnet seg for resten av dere?
     
  18. harikkenoe

    harikkenoe New Member

    SÃ¥ bra!
    Får ikke mitt før mandag :-\
     
  19. Sirii

    Sirii New Member

    Hei !
    Jeg reiser også den 17 august!: )
     
  20. harikkenoe

    harikkenoe New Member

    SÃ¥ bra ^^

    Endelig er alt i orden, fikk visa i dag :p

    Når på dagen er det dere kommer frem? Kanskje noen av oss har samme fly :)
     

Share This Page