Hvilken dag hadde du telefon intervjuet?

Discussion in 'Norwegian Discussion' started by teresemor, Sep 18, 2008.

  1. teresemor

    teresemor New Member

    Jeg lurer på om det er en spesiell dag i uka at man blir oppringt?

    At de kanskje har f.eks fredag som den faste dagen i uken hvor de ringer folk fra Norge?

    Noen som vet.. Jeg er så ekstremt nervøs jeg sendte cv-en min natt til den 15 og har ikke hørt noenting enda.... hmmm
     
  2. Aladdin

    Aladdin New Member

    De ringte meg ca klokka 14.00, fredag 5....
     
  3. chris10an

    chris10an New Member

    og ikke vaer nervös, dette er Disney... det jobber 62 000 castmembers der.. de mangler nordmenn og da er intervjuet peanuts!
     
  4. pcbph

    pcbph New Member

    Jeg var på jobb en dag. Satt bak konferanse resepsjonen der jeg pleier å sitte å surfe på nett når det er lite møter. Hadde hørt om dette programmet tidligere, men aldri tenkt på å søke. Plutselig tenkte jeg "tja, vel jeg sender inn en søknad for morro skyld". Skrev en CV på ca en halvtime. Herregud jeg tør seriøst ikke se på den den dag i dag. Den må jo være helt u-organisert og grusom! Tenkte egentlig ikke noe mer over denne disney greia .. noen dager etterpå sjekka jeg mail innboksen min "Re-disney" ett eller anna. Som jeg forresten hadde fått DAGEN ETTER jeg sendte den grusomme CV'en min. Jeg var på jobb denne gangen også. Åpnet mailen der det sto noe som "Ring meg så snart du har mulighet!!!!" bla bla bla. Jeg bare "WHAAAAT?!" Røyste meg opp fra den behagelige stillingen jeg satt i, som fort ble veldig ubehagelig. Og gikk rundt i en ring i foaje'en på jobb..og tenkte "hmmm hva har jeg gjort?! hva skal jeg gjøre?! hva skal jeg si til vennene og SJEFEN min?! skal jeg gjøre dette?!" spørsmålene gikk egentlig helt i surr i hodet på meg! Samme dag.. to timer etterpå tenkte jeg "jaja jeg ringer opp hun her dama". Pratet en stund med henne, så kom spørsmålet "Do you want to have the interview october the 25'th or the 26'th?" Jeg bare "uuuuuuhm, intervju?!?!?!?!??!?" så ble vi enige om den 25. På EN dag var ALT i livet mitt så og si snudd på hodet. Hadde ikke regna med dette i det hele tatt, ikke forberedt, og heller egentlig ikke så veldig interessert .. Men NÅ derimot! Klarer ikke tenke på noe annet enn å komme meg til disney!! Har ikke sagt noe til noen enda. Utenom ca 3 venner og familie. Så dette var min opplevelse ang tlf intervjuet. Har dere sagt til venner og folk rundt dere at dere skal på intervju? De på jobb vet at jeg skal til Oslo og være der en dag .. tror de skjønner tegninga egentlig .. Tiden får vise, om jeg behøver å fortelle dem hvorfor jeg dro dit. Håper den dagen kommer! :)
     
  5. Aladdin

    Aladdin New Member

    Heh, dette er faen meg den samme opplevelsen jeg hadde.
    har skrevet en (alt for lang) post om det samme før, men det som skjedde var at jeg tenkte "tja, hvorfor ikke?", sendt søknad... dagen etter ringte de meg!
    Kom hjem, sjekka mail osv, der hadde jeg to fra disney. En sa, "ring oss når du får tid", den andre sa "da møtes vi den 25." :D
    Men ja, alt er det samme. Søkte for sköy liksom... fikk positiv respons, og nå klarer je kun tenke il Disney på å komme meg til Disney World, Florida!!!

    ps: sjekka dette: gjennomsnittstemperaturen i den kaldeste måneden i florida (Januar) ligger på 22 grader C om dagen, og 9 rader C om natta...
    For alle nordmenn og folk som er fra over en viss lengdegrad er dette helt sykt!
    De nevnte at du kanskje må skrape is fra bilruta di en sjelden gang...... åneeeeeeeeeei :p
     
  6. pcbph

    pcbph New Member

    Hehe, ja så at du hadde ca samme opplevelse som meg :) Er litt rart egentlig .. du er i utgangspunktet ikke interessert, men når du får tenkt litt over saken så går du over fra "Tja, et år i florida" til "ET ÅR I FLORIDA!!!!"

    Alladin, har du face? :)
     
  7. Aladdin

    Aladdin New Member

    Haha, den siste der naila følelsen helt perfekt!
    "Tja, ett år i florida? ETT ÅR I FLORIDA?!?"
     
  8. renate86

    renate86 New Member

    Skal på intervju den 25.=)

    Hei hei! enda en "norlæning' her
    artig å se at det det er flere som skal, ikke at jeg regnet med at jeg kommer til å møte opp alene :p
    Var på intervjuet i oktober 2006. Fikk til og med beskjed mens vi venta på å få komme inn en og en : "bare slapp av, alle får jobben" så går vel bare greit dette :) skulle egentlig dra i feb 2007, men trakk meg.. men nå skal jeg :)
     
  9. pcbph

    pcbph New Member

    Hei Renate :) Hvorfor trakk du deg første gangen? Du er klar nå eller ?:)
     
  10. renate86

    renate86 New Member

    Klar som ett egg:)
    nei..drømmeprinsen dukkket opp, som etterhvert viste seg å ikke være drømmeprinsen :p så nå har jeg styrt unna slikt, for å unngå samme tabbe igjen :p
    Når er det du skal på intervju?
    gleder meg jeg :) man får holde kontakten etter intervjuet også,å se om man får reise samtidig=) når er det du kan reise over there?
     
  11. snyflyet

    snyflyet New Member

    Verke som mæsteparten har intervjue sett på lørdagen? Nån her som ska søndag??
     
  12. pcbph

    pcbph New Member

    Hehe, Renate, skjønte nesten det. Er sånn som kan skje .. bra at du er klar nå da! Tror det er en opplevelse du ikke vil være foruten! Jeg kan reise ned når som helst. Er klar nå liksom. Hvis disney folka hadde ringt to dager etter intervjuet og spurt om jeg kunne komme nedover på flekken, så hadde jeg pakka kofferten, bye bye norway, hello FLORIDA! :) JEG er klar som ett egg :p Når er det du kan reise da?
     
  13. teresemor

    teresemor New Member

    Jeg skal på Søndagen.. hmmm føler meg nesten litt ensom gitt.. heheh dere får bare fortelle meg alt som er å vite om intervjuet på lørdagen så jeg kan forberede meg enda mer til søndag :p
     
  14. snyflyet

    snyflyet New Member

    E dæ muliheita førr å kunne bytte tell lørdag? Hmh..
    Eg e no totalt fræmmen i Oslo, såe, e dæ nån som veit ca kor plassen ligg??
     
  15. teresemor

    teresemor New Member

    ligger ved karl johans gate..

    Hvis du søker på 1881 på adressen su fikk på mail så finner du ut hvor det er.

    Jeg skal også på søndagen så vi kan jo kanskje møtes sånn at vi finner frem. Hvor skal du sove?
     
  16. snyflyet

    snyflyet New Member

    Dæ kan vi jo, hadde jo egentlig vorre lættar..
    Eg ska sove hos ei venninna av ei venninna av meg, jaa, veit ikje kor ho bor, skal du sove på hotell??
     
  17. teresemor

    teresemor New Member

    jepp skal sove på hotell ei gatæ unna der intervjuet skal være
     
  18. snyflyet

    snyflyet New Member

    Okej, ja dæ e jo veldig lættvint..
     
  19. teresemor

    teresemor New Member

    jupp =)
     

Share This Page