intervjuer 21 mars!! :D

Discussion in 'Norwegian Discussion' started by gelatogirl, Jan 11, 2009.

  1. renate86

    renate86 New Member

    spør noen spørsmål og vis at du er engasjert..
    Ja hva spurte de om... om jeg kunne si noen ting om norge, som om å fortelle det til en person som aldri har vært her før...
    hvorfor jeg vil ha jobben, bare en vanlig samale..
    spør om hva jeg jobbet med ellers, likte å gjøre...
    ikke noe spesielt egentlig...
     
  2. nordeng

    nordeng New Member

    hei:) jeg skal inn på intervju den 21 selv:)

    men lurer på en ting og håper noen kan hjelpe meg litt!
    for 3 år siden så bodde jeg sammen med en tidligere venn av meg, som i helgene pleide å ruse seg litt, så etter å ha bodd med han et par måneder så ble jeg jo nysgjerrig selv å ble overtalt til å prøve litt amfetamin, det ble jeg bare dårlig av så jeg dro hjem til min mor å la meg, dagen etter når jeg kom hjem så hadde han og noen andre vært i no slåsskamp så politiet kom hjem dit for å vente på han, å så lenge jeg bodde med han osv så skulle dem ha urinprøve av meg, så jeg la kortene på bordet å forklarte at jeg hadde tatt litt amfetamin dagen før for første gang osv.
    ettersom jeg gjorde det så fikk jeg en avtale med dem om at jeg fikk tilståelsedom så jeg fikk bare ei bot i stedet, å da kalles vel det forenklet forelegg?

    (å som dere skjønner har jeg uflaks til tider, og etter den episoden rører ikke jeg noe sterkere en alkohol!!) fikk rimelig skrekken kan man si.. hehe

    det er det eneste jeg har på rulle bladet mitt, men spørsmålet mitt er vel ganske enkelt, er løpet kjørt for meg da tror dere? :(
     
  3. gelatogirl

    gelatogirl Guest

    veel, det finner du vel seinest ut den 21 det da, men lykke til og håper for din skyld at det ikke ødelegger for deg :)
     
  4. Frenpie

    Frenpie New Member

    Eg skal også på intervju den 21 mars:) Gleder meg utrolig mykje, og nå er det bare 20 dager igjen:)

    Vet ikkje heilt korleis dette med vandel eigentleg fungerar, men er det ikkje slik at det bare er dommer som blir registrert? F.eks at vist du har blitt dømt for å kjørt for fort så vises dette på politiattesten, men bøter vises ikkje?

    Eg reknar med at eg har plettfri vandel sjølv om eg har to fartsbøter.

    Tror det bare er fellenes dommer som vises. Men kan ta feil.
     
  5. holst88

    holst88 New Member

    Haha.. dette er ikke noe å være redd for.. jeg har aaaaalt for mange fartsbøter + 1 gang på glattcella, og har ikke fått noen av de på politiattesten.
     
  6. teresemor

    teresemor New Member

    På intervjuet får dere spm om følgende:

    - Hvorfor vil du jobbe for Disney

    - Hva kan du fortelle om norge

    - Den byen du skal representere hva kan du si om den?

    - Hvordan blir det hvis du får hjemlengsel, hvordan kommer du til å takle det?

    - Hvis du ska si et ord som beskriver deg selv hva måtte det være?

    - Ã… bo sammen med folk fra andre nasjoner, hva er din instilling til dette?

    - Hva jobber du med/har jobbet med?

    Vel er det jeg kan komme på sånn i farten .

    Er de spm jeg kan komme på at jeg har hørt at andre har fått, eller at jeg har fått.

    Intervjuet varer kanskej sånn 10 min ca.

    De er så vanvittig snille og koselige, at man føler som om at man er hos bestemor og kan si og gjøre alt uten å være flau osv.
    De er skikkelig greier :)

    Det er ingenting å bekymre seg for, og var ikke egentlig noe særlig med nærver på noen siden de så hvor hyggelige de var, de intervjuerne.

    Det er 3 stk som intervjuer:

    2 damer og en mann (mannen er han som er sjefen for F&B på den norske paviljongen)

    Hele dagen går som følgende:

    - Du møter opp på gitt adresse

    - Megan står til høyre i bygget bak en "skranke" der skal du oppgi navnet ditt

    - Du får deretter beskjed om å gå inn på et rom sammen med alle andre søkere (som et auditorium)

    - Når alle er kommet, så snakker de litt og viser en film fra Disney

    - Det er quiz, der mankan vinne disney penner eller frimerker osv. (og det er ikke krise om du ikke kan svare på noe, du blir ikke spurt, du bare rekker opp hånden om du kan svaret)

    - Når dette er ferdig så får man beskjed om når intervjuene er og nårm an skal komme tilbake for å ha det.

    Man har under denne presentasjone fått noen papirer som skal fylles ut med svart penn.

    Man går ut av bygningen og finner seg en plass å lese gjennom og svare på papirene og deretter vente der til det er din tur.

    Når det er din tur går du ca 10-5 min før intervjuet inn i bygningen igjen og går opp dit intervjuet er.

    Hvis du ikke får til å fylle ut alt på skjemaene så er det ikke krise for da hjelper Megan deg med dette.

    Hun ser gjennom alt av papirer før du går inn til intervjuet.

    Du skal også bestemme deg for en by i Norge du vil representere i Disney, og dette skal bla skrives inn i skjemaet.

    For når du begynner å jobbe i Disney så får du et navne skilt hvor navnet ditt står og byen din står nedenfor :)

    Er det jeg kommer på i farten :)

    HÃ¥per dette kan hjelpe litt i allefall :D

    PS:

    Megan har også sagt at ingen noen gang har blitt nektet jobben pga dårlig engelsk, så de som syns de har dårlig engelsk skal ikke bekymre seg :D
     
  7. Frenpie

    Frenpie New Member

    Wow, endeleg nokon som kommer med en skikkelig gjennomgang av intervjudagen:) Takker og bukker. NÃ¥ kan eg forberede meg skikkelig:)

    Viste f.eks ikkje at vi skal representere ein by, så nå har eg anledning til å pugge litt:)
     
  8. Frenpie

    Frenpie New Member

    Er det forresten nokon fleire frå Trondheim eller Trondheimsområdet som skal nedover på intervju 21-22?
     
  9. Stian_A

    Stian_A New Member

    Hei!

    Jeg tenkte meg til Oslo den 21Mars! Men jeg er så usikker på så mye!

    - Klarer jeg meg "bra" på lønnen jeg får der nede?
    - Siden jeg har jobbet mye som servitør på resturang tidligere, har jeg en fordel da? Siden jeg trives med det mener jeg..
    - Hva kan jeg si om Norge, om jeg får spørsmålet på intervju?
    Syns det er så rundt, å jeg vet ikke 100% hva jeg skal svare på det.. Noen som kan hjelpe?

    Jeg tenkte å kjøpe meg en bæbar PC og et digitalkamera også skal jeg ta MC Tung lappen i Florida :) Mange fordeler ved å dra dit!
     
  10. rixt

    rixt New Member

    Er det nødvendig å ta med seg fødselattest på intervjuet?
    Har vært til politiet i dag får å få en kopi av vandelsattesten min og de sa at jeg kanskje ikke fikk den før man har fått en jobb i USA. Kan dette skape problemer?
     
  11. Chazran

    Chazran New Member

    hehe .. du trenger politiattest for og ha med deg på intervjuet . ergo du får disney til og skrive et brev der det står at du skal på intervju som du viser til politiet som gjør at du får en politiattest ... thats simple!
     
  12. teresemor

    teresemor New Member

    Du viser de bare at du skal på intervju i Oslo, og at du er nødt til å ha vandelsattesten til intervjuet. JEg fikk min vandelsattest 3 dager etter jeg var på politi stasjonen.

    Er bare de som er vanskelige..
     
  13. teresemor

    teresemor New Member

    Du klarer deg på lønnen der nede, og hvis du har tenkt å jobbe med F&B så blir det i allefall penger på deg når du begynner som servitør.

    Syns du skal ta sjasen jeg :)

    Du kommer sikkert til å stortrives der nede :)

    Og MC-lappen er jo ikke noe man burde la være å ta.. hehe ^^

    Vet ikke om du har noen fordel med at du har jobbet som servitør før, men det tror jeg så gjerne.

    JEg har ikke jobbet som servitør men jeg fikk jobben, så det er vel mer personen de ser ann. Og man er jo der for å lære.

    Hva du kan si om norge:

    - fjorder

    - fjell

    - troll

    - vikinger

    - osv :)
     
  14. rixt

    rixt New Member

    Fikk vandelsattesten i posten i dag ;D
    Men trenger man fødselsattest nei?
     
  15. teresemor

    teresemor New Member

    jepp du trenger fødselsattest, men det er kun hvis du får jobben. Du må ha fødselsattesten før du flytter til usa.
     
  16. Frenpie

    Frenpie New Member

    Noken som veit om man kan få vandelsattest på andre politistasjoner enn den i heimkommunen?

    Siden ikkje alle politistasjoner krever at du må ha fått jobben før du får attesten så kan eg kanskje prøve politistasjonen her i Tr.heim, da dei nekta å gi med den på stasjonen heime.

    Håper mamma veit kor ho har fødselsattesten min henn:/ Kan vi få ein ny vist vi ikkje finn den?
     
  17. teresemor

    teresemor New Member

    jepp er jo bare å spørre :)

    Hvis du har mistet den så får du ny hos folkeregisteret/likningskontoret :)
     
  18. Cathrine

    Cathrine New Member

    Hei folkens!
    I morgen er den store dagen :) gruer meg som bare det..
    Men når møter dere opp på skolen? I den mailen jeg fikk stod det att det begynnte 09.30, men på hjemmesiden til skolen står det møt opp kl 09.00. Litt forvirra. Vil ikke komme for sent liksom!
     
  19. Frenpie

    Frenpie New Member

    Info på heimsida til skulen og ja, hadde ikkje eg komme på å sjekka. Vist det står det der, so skal eg prøve å vare der til 9, men tror det er mest for å få folk til å komme tidsnok. Ting kan jo ikkje begynne før det tidspunktet "Disney" har oppgitt, så om man kommer dit 9.30 så burde det gå bra.
     
  20. gelatogirl

    gelatogirl Guest

    ja grugleder meg skikkelig jeg også :s kommer til å troppe opp der kl. 9 i hvertfall, har liksom ikke noe valg, båten min er inne ti på halv ni uansett :)
    hvordan har dere forberedt dere på i morgen a?
     

Share This Page