Intervjuer i oktober

Discussion in 'Norwegian Discussion' started by Dwea, Jun 7, 2009.

  1. Dwea

    Dwea New Member

    flere som planlegger å dra på intervju nå i oktober?
    når skal folk si de vil reise?

    Jeg håper på å dra i midten av juni 2010 en gang
     
  2. andyher

    andyher New Member

    Satser på å komme inn i januar om jeg skulle få jobben! Tar de fleste 1 år eller 6 mnd?
     
  3. Epsers

    Epsers New Member

    Jeg har også tenkt meg inn sånn rundt juni-august en gang -10. Men kan man reise på intervjurunden i oktober da eller er det best å vente til våren?

    Jeg reiser ned for 1 år :)
     
  4. andyher

    andyher New Member

    Jeg har sendt søknad men det eneste jeg har fått tilbake er sånn automail. Er det noen av dere andre som har hørt noe mer, evt vet når dem begynner å kontakte folk?
     
  5. Epsers

    Epsers New Member

    Jeg driver å skal sende søknad i dissa dager, så kanskje greit å få klarhet i ja?
     
  6. marianne

    marianne New Member

    Jeg har søkt og fikk mail tibake fra de, hvor det stod et nummer vi skulle ringe for intervju.
    Håper å reise i desember/januar og tenker da rundt 6måneder om jeg skulle få jobb.
     
  7. Epsers

    Epsers New Member

    Noen andre på forumet her som skal ned sommeren -10?
     
  8. marianne

    marianne New Member

    Er det noen andre av dere som har søkt nå, som slapp unna oktober intervjuet men har gjort alt over tlf og fått tilbudt jobb??
     
  9. andyher

    andyher New Member


    Jeg ble ringt i dag for et telefon intervju. Men fikk beskjed om at jeg måtte på intervju i oslo før jeg evt får jobb. Når ringte dem deg, og hva sa dem? Jeg fikk btw beskjed om at det ikke er mulig å bare være der i 6 mnd men at du må være der 12 selv om det står på nette at dette er mulig.
     
  10. marianne

    marianne New Member

    Jeg hadde det første intervjuet på tirsdag i forrige uke med International S. De ringte meg opp igjen på fredag og lurte på om jeg hadde muligheten for intervju med Jill fra Disney Florida, og med da begynne allerede i høst. Hadde intervju med henne på tirsdag og fikk jobbtilbud på torsdag.

    De sa ikke så mye, spurte om hvor jeg var fra, hvorfor jeg ville jobbe i disney, hadde jeg besøkt disney fra før (hva likte jeg best), erfaringer innenfor merchandise og F&B, tidligere jobber og om jeg trodde det gikk greit å dele leillighet og rom med andre personer fra andre deler av verden.

    Jeg skal være der i 9mnd. Det gikk helt fint fikk jeg beskjed om, men så har jeg hele tiden gitt utrykk for at jeg skal på skole neste høst og derfor ikke hatt muligheten for lengre.

    Så nå drar jeg 8.desember for å jobbe i merchandise. Gleder meg noe sinnsykt =)
     
  11. andyher

    andyher New Member

    Okei :) Bor du langt unna Oslo da siden dem ba deg ta alt over telefon? Og hvor skal du jobbe?
     
  12. marianne

    marianne New Member

    Bor i Ålesund, så er ikke lenger vekke enn en liten flytur. Vet ikke hvorfor vi gjorde alt over tlf, men er fornøyd med at alt gikk så fort som det gjor og at jeg fikk en jobb ut av det.

    Jeg skal jobbe i merchandise.
     
  13. Epsers

    Epsers New Member

    Hva svarte du på det spørsmålet? Hvis man svarer nei, er det negativt ovenfor om man får plass eller ikke? Noen som har noe erfaring med det?

    Gratulerer og lykke til Marianne :) kommer vel til å møtes i døra neste sommer vi da ;)
     
  14. marianne

    marianne New Member

    Jeg svarte at det ikke ville være et problem, og håper jo at det ikke skal være det heller.

    Jeg tror det er viktig å svare at det ikke er noe problem å dele leillighet med folk fra andre deler av verden, og at det da er lettere å få seg jobb enn om du svarer at det kan være et problem. Men dette er vanskelig å vite da, Lykke til.

    Takker, og håper det går bra på intervjuet for dere og slik at vi kanskje treffest neste sommer =)
     
  15. Epsers

    Epsers New Member

    Ja tenkt litt på det da jeg vet spørsmålet kommer.. Det høres jo best ut i en intervjusituasjon sånn å si ja, men for min del blir nok det å lyve.. Men man må jo bare ta sånn som det kommer, man kan jo være heldig også..
     
  16. andyher

    andyher New Member

    Det er vel ikke nødvendigvis negativt at du er ærlig å sier at du ikke vil bo med 3-4 andre i en leilighet :p Er jo mulig dem ser på alternative metoder. Når skal du forresten på intervju?
     
  17. Epsers

    Epsers New Member

    hehe, jeg tenker på hvem jeg skal bo på rom med.. Har ikke noe imot folk fra andre land i samme leilighet om det skulle komme altså.. :)

    Nei det jeg er litt usikker på. Jeg skal jo inn sommeren -10, så veit ikke om jeg skal vente med intervjuer til runden i mars/april, eller slenge meg på nå..??
    Du skulle vel inn i vinter å bli et år, eller har du finni ut noe mer om hvordan det var og fått det bekrefta?
     
  18. andyher

    andyher New Member

    Aha =) Da er det vel kanskje like greit å vente til dem kommer igjen i mars/april hvis du ikke skal inn før neste sommer! Jeg skal på intervju 17 okt. så får se hvordan det går! Dersom jeg kan velge vil jeg gjerne inn i januar
     
  19. Epsers

    Epsers New Member

    Okey.. Lykke til på intervju da :) Ja venter nok til da altså.. Siden du reiser i vinter får du være en av de som holder tidenes "throw inn" for gjengen som kommer til sommeren da ;)
     
  20. howieE

    howieE New Member

    Jeg skulle egentlig på intervju i Oktober, men ble, i likhet med Marianne, tilbudt telefonintervju isteden :) Skal ha det på Torsdag tror jeg - Ba de deg snakke om norsk kultur ellernoe, marianne? Og hva svarte du eventuelt på det?:)

    gratulerer forresten
     

Share This Page