New Norwegian Language Forum

Discussion in 'Norwegian Discussion' started by vistaway, Mar 7, 2007.

  1. Tinkerbe11ing

    Tinkerbe11ing New Member

    Du får en email hvor det står Congratulations!!! :) og du føler deg veldig spesiell når du ser det ;) Emailen forteller også hva du trenger å gjøre videre, så det er bare å vente i spenning! :)
     
  2. TinkTingeling

    TinkTingeling New Member

    Jupp, så ringer de etterhvert med info om når og hvor du har fått jobb. Med mindre det har forandret seg siden sist jeg ble ansatt...
     
  3. Askepott86

    Askepott86 New Member

    Stilig! :)Jeg GLEDER meg nå!!Hvis jeg ikke får jobben så dør jeg :'(Men dere som har vært der før,vil dere anbefale å reise ned dit for 1 år?Eller mindre?Har liksom hørt mange skrekkhistorier om hvor lange dager jeg kommer til å få og lite fri ???
     
  4. Celephaïs

    Celephaïs New Member

    Well, liker du jobben, kommer du til aa digge det aaret.
    Og liker du jobben gjoer det jo egentlig ingenting aa jobbe lange dager non ganger.
    Flere ganger jobba jeg 14 timers dager. Engang var jeg paa jobb fra 0700 til 0100. Det var nyttaarsaften, og damn, da var jeg sliten.
    Men dette er sjeldent da. Naar du foerst byner der jobber man vanlighvis litt over 30 timer i uka. Men naar du har jobba der en stund, kommer du nermere 40 timer, og det er da ogsaa mindre sjanse at du blir satt opp til overtime.
     
  5. TinkTingeling

    TinkTingeling New Member

    Min mening? Ett år var alt for lite :p Jeg stortrives der! Selvfølgelig var ikke alle dager på jobb like gøy, men slik er det jo uansett hvor man jobber. Man har sine gode dager og sine dålige dager. Tror det er gode sjangser for å få jobb ;)
     
  6. Tinkerbe11ing

    Tinkerbe11ing New Member

    Dagene på jobb er som en berg-og dalbane, noen dager er det topp, andre dager dritt, og når det først er dritt, så er det skikkelig dritt!
    Jeg jobba i merch, og vi var stort sett en veldig sammensveisa og sosial gjeng som hadde det kjempe artig på jobb, samt at vi hadde et mye tettere forhold til manageren våre sammenlignet med de i f&b, og det var de ulike manageren som var på jobb som bestemte litt om hvordan humøret ble på jobb. Noen var strenge og alltid ute etter deg, mens andre var mer "easy going" og ikke kom så ofte på gulvet og sjekka om vi sto i posisjon. Og noen posisjoner var selvfølgelig bedre enn andre! Det kunne f.eks. fort bli ekstremt kjipt om du sto 4 timer i strekk på Troll rommet, hvor gjestene rota som bare faen (vi snakker hjelmer og sverd overalt) :S

    MEN, det er verdt å være dere hele året! For når du drar hjem, så kommer du å savne livet i Disney!!!!
    Drar du før, så kommer du til å angre!!!

    Jeg er Disney geek da, hihi, så jeg kunna tenkt å jobba i Disney fast, til tross for at jeg ble litt lei innimellom, men det har man uansett hvor man jobber. Alle dager er ikke en dans på diskoprikker!
     
  7. TinkTingeling

    TinkTingeling New Member

    Jeg og skulle gjerne ha jobbet der fast! Jeg savner det så utrolig! Det har aldri vært så kjipt å flytte fra en plass som når jeg dro fra Orlando! Siste dag på jobb var helt grusom, var så trist å si hade til så mange!


    Alle jeg kjenner som valgte å dra tidlig har angret!
     
  8. Askepott86

    Askepott86 New Member

    Hehe!Nå vil jeg bare flytte ned dit for alltid ;D Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare alle sammen!! :-*
     
  9. TinkTingeling

    TinkTingeling New Member

    Bare hyggelig, vi henger jo tross alt her fordi vi liker å prate om dette ;) Nå får vi bare krysse fingrene i spenning på resultatene fra intervjuet da ;D
     
  10. Askepott86

    Askepott86 New Member

    Da fikk jeg Congratulations mailen!! ;D Skal jobbe i attractions..iiiiiik!!Noen som har jobbet der før? Er det morro?
     
  11. TinkTingeling

    TinkTingeling New Member

    Seriøst?!?! Friker ut! Har ikke fått noe mail enda!


    Gratulerer :D Sto det noe om når du skulle dra?
     
  12. Askepott86

    Askepott86 New Member

    Jeg reiser den 10 juni!Shit, det er ikke lenge til!!Vet du om det er mulig å forandre den datoen eller?Ville jo egentlig jobbe i food da, men det vil vi vel kanskje alle!Er nok ikke lenge til du også får svar nå :)
     
  13. TinkTingeling

    TinkTingeling New Member

    Det er vel i utgangspunktet ikke mulig å forandre, men du kan jo høre om mulighetene til det. Men tror ikke det var for mange som kunne dra i juni, så tror de trenger deg da...

    Jeg har litt lyst å jobbe attractions, synes det er så gøy å lære hvordan sånne ting fungerer, men har fått tilfredsstillt noe av det behovet siden jeg jobber på attraksjonene på Tusenfryd :p Men det hadde vært dritgøy om vi hadde kunnet jobbe både f&b og attractions da!
     
  14. TinkTingeling

    TinkTingeling New Member

    Wee, nå fikk jeg mail! Drar 19 august for å jobbe f&b ;D
     
  15. Celephaïs

    Celephaïs New Member

    heyhey.... gratulerer!!
     
  16. TinkTingeling

    TinkTingeling New Member

    Takk :D

    Du har ikke hørt noe du da?
     
  17. Celephaïs

    Celephaïs New Member

    joda, har hørt no jeg...
    den tristeste beskjeden ever... :'( :'(
    hadde visst vært litt for ofte i fyllearresten for dems smak...

    menmen,... jeg kan jo alltids bare stikke over...
    søker jeg jobb som en amerikaner, har jo ikek de peiling om mine "crimes" i norge :p
     
  18. TinkTingeling

    TinkTingeling New Member

    Huff da! Men du har jo vært der før og greier jo! Kjipe greier :(
     
  19. Celephaïs

    Celephaïs New Member

    mhm... men detta skjedde i mellomtida
    jævla stusselig egentlig...
    men er egentlig likesågreit... slipper jeg å jobbe i norske pav et år til...
    kan helelr søke en anna vill jobb der borte
     
  20. Tinkerbe11ing

    Tinkerbe11ing New Member

    Du kan faa min plass, siden jeg ikke skal, haha ;)
    F&B, departure 19 aug.

    ...mm mm, men naa skal jeg ned paa Providence Mall and shop till I drop!!!! :D
    Og spise Ben & Jerry's cookie dough ice cream!!!
    It feels sssssssssso great to be back in the U.S of A!!!!! :D :D
     

Share This Page