Oslo-Intervju den 25./26. Oktober

Discussion in 'Norwegian Discussion' started by Aladdin, Sep 23, 2008.

  1. Aladdin

    Aladdin New Member

    Så, tenkte vi kunne starte en ny tråd her... siden det viser seg at det ER noen aktive Nordmenn her på forumet.

    Tanker, meninger, spørsmål rundt våre livs viktigste øyeblikk: Ansikt til ansikt-intervjuet med folka fra Disney!

    Vi er så lang.... tre nordmenn på forumet? :p
    Men det har ikke no å si, vi digger å prate om Disney likevel :)
    Kanskje det vil hjelpe på sommerfuglene/mageknipen/marerittene/krampetenkningen-på-Disney som jeg antar vi alle lider litt av...?

    Anyways, jeg skal inn 09:30, Lørdag 25 Oktober.... Så langt er planen å stå opp kl. 05.00, dusje, spise, bruke laaang tid på å forberede meg, mens jeg drikker masse, masse kaffe :)
     
  2. pcbph

    pcbph New Member

    Jeg skal også på intervju 25 oktober, 09:30. Huuuuff gruuuer meg! Og GLEDER meg :) Jeg har prøvd å sjekke litt på nettet om hva disney folka spør om på intervjuet. Men det meste jeg får tilbakemelding om er "bare vær deg selv, shake hands" osv osv. Litt dumt å få et spørsmål også bare "eeehm" .. "dette spørsmålet hadde jeg ikke regna med".

    Når hadde du telefon intervjuet da? og når søkte du? :)
     
  3. Aladdin

    Aladdin New Member

    Hey,

    Første gang innom, eh ;)
    Vel, her kan du finne mye info om intervju og generell Disney-holdning.
    Viktigste ER faktisk at du er deg selv, ser det ut som, ettersom Disney-folka er ute etter å finne ut om du (som person) er egnet til å være representant for Norge (høres større ut enn det er), på EPCOT. Men det må sies at det er mye man kan gjøre for å forbedre det inntrykk man gjør. Det er for eksempel viktig at man smiler og er imøtekommende.
    Da dette er "det man skal gjøre" på EPCOT, er det sannsynligvis viktig at folka får med seg at du er vennlig innstillt og klar for å fortelle verden om hvordan Norge er.
    Man skal jo tross alt være en slags ambasadør.
    Ha på deg straighte klær, typ begravelse/bryllup (ikke bokstavlig, men ha på deg klær du vanligvis bruker når du skal være ekstra formell).

    *Dette er noe alle bør vite: I info-mailen får man beskjed om å ha med en svart penn... ikke undervurder hvor viktig dette er!!! Svart og rød er de offisielle "Disney-fargene", og svart penn er det eneste som er 'overhodet' akseptert å skrive med sånn jeg har forstått det. (Ja, de som blir akseptert vil sannsynligvis bli hjernevasket 'a la Disney')

    Ellers er det visst et pluss om man har et par konstruktive spørsmål å stille (viser engasjement).

    Ellers håper jeg at alle her blir akseptert!! Og det mener jeg!
    Selv om jeg ikke skulle bli utvalgt, mener jeg at det er de som har gått så lang som å komme hit (wdwip.com) som er de som brenner mest for drømmen, og derfor er de som fortjener muligheten mest!
     
  4. teresemor

    teresemor New Member

    Jeg gleder og gruer meg veldig mye til intervjuet..

    26 oktober klokken 09.30 skal jeg paa intervju... Er saa spennede og nervepirrende paa samme tid...

    Hva skal dere ha paa dere?
     
  5. Chazran

    Chazran New Member

    skal på intervju 25 oktober ! har allerede jobb et i disney ett år så for meg så er det ikke så big deal :p blir og ta på seg pen klær og fylle ut masse diverse skjemaer og ha MYE vente tid !

    men blir godt og komme ned til orlando igjen :D weeee
     
  6. Chazran

    Chazran New Member

    men ikke tenk på at dere ikke får jobb.. er så understaffed der så de fleste får jobb ;)

    men for all del velg food :p hehe
    ellers er du stuck med 7.50 dollar i timen for ett år

    også et stort plus og være over 21 ;) party party :D
     
  7. chris10an

    chris10an New Member

    her var det mye tull og töys.. intervjuet er ikke vaerre enn at undertegnede tok sitt over telefon og slipper å möte opp i oslo. Jeg har allerede gjort dette programmet en gang för og jeg har sett hvilke personer de ansetter: nemlig de aller fleste. Den norske paviljongen har det seneste året fått såkalte restrictions på sine "call-inns" (folk som ringer seg inn syk) De gamle reglene lot folk utnytte matrixen helt til det fulle og lot folk ringe seg inn systematisk. Da kunne man ringe seg inn i 3 dager og få et såkalt poeng. (3 poeng på en mnd= reprimande, 4 reprimander = bye,bye america, hello Norway)
    Den norske paviljongen hadde i saerklasse flest call-ins og dette måtte disney gjöre noe med (man tror kanskje at dette er fordi nordmenn er så late og ikke vill jobbe men det har nok mest med at den norske restauranten er den eneste i Epcot som er åpen for frokost og må man jaggu opp klokka 6 på morningen)
    Så nå kan man kun ringe seg inn 1 dag av gangen på det ene poenget :( Dette förer naturlig nok til at turnoveren i den norske paviljongen blir noe större, og da trenger Disney så mange som mulig til å jobbe.
    Så dere som sitter her inn å gruer dere så inderlig: RELAX! Dette er plankekjöring! Ta på dere ei fin skjorte med krage, svart dress bukse eller skjört, og svarte sko + ditt fineste smil, så er resten peanuts!
    Mange er ofte redd for sin egen engelsk men da skal dere vite at de samme folkene som rekruterer i Norge gjör akkurat det samme i Italia og Frankrike og fra egen erfaring i Disney er det akkurat disse som snakker så dårlig engelsk at man blir overasket over at de i det hele tatt kom seg igjennom intervjuet.
    En annen ting som KAN vaere lurt er å klipper neglene, trimme bort skjegget, stusse barten og gi den grönne hårfargen din litt overhaling med noe mer naturlig :)
    Det er flere på dette intervjuet som allerede har gjort programmet og de aller fleste vill nok anbefale dere å velge jobb i F&B. Jeg skal ikke komme med noen anbefaling på hverken det ene eller det andre men jeg kan si fölgende: I food jobber du hardt, lenge og uten pauser (som servitör vell å merke) I attraction eller merch er det lange dager og ganske så rolige forhold. Jeg opplevde at gjengen fra attractions hadde et veldig bra miljö og de var en veldig sammensveiset gjeng. Verdt å merke seg er at det også er litt trivelige åpningstider i attractions mens i Food kan det tidligst vaere 6:50 på bussen fra Commons.
    MEN... og dette er en STOR MEN: I attractions og merch ligger en vanlig uke lönn på ca 250-300 dollar anvhengig av timene. I food jobbe du ca 3 mnd med denne lönnen. Så blir du servitör og tjener glatt 250-300 dollar dagen (!) Dette har også litt med hva dine managere synes om deg (og det er en hel del av dem som ikke akkurat er objektive i sin oppfatning) For havner du på noens "shit-list" kan det ta opp til 6 mnd å komme inn i service. Jeg var heldig å slapp inn etter 2mnd.. Og har du cash er du king..og det er ganske heftige greier du kan bruke det på der nede..

    HÃ¥per dere ble litt smartere med dette!
     
  8. teresemor

    teresemor New Member

    Tusen takk for disse innleggene, nå kan jeg puste mer ut..

    Jg er supernervøs for engelsken ol og er så usikker på hva jeg skal velge å jobbe med.
     
  9. pcbph

    pcbph New Member

    Enig med Christian, som forresten er fra tr.dalen?? :) Er selv fra Tromsø! Vel, er enig i at om du først er kommet til intervju så er det vel egentlig bare å få på seg fin klærne og smilet! Tror dette blir å gå suverent folkens :) Når det gjelder det å velge jobb, så vil nå jeg tro at food er det beste valget med tanke på penger. Jeg er bare 19 år men har jobbet som servitør i litt over 3 år. Det er tuuungt arbeid, og det er overhodet ikke alle som passer for den jobben. Men om du er veldig glad i å bruke penger så vil jeg tro det er verdt det! Tenk deg alle de kule turene du kan dra på osv :) Jeg har hvertfall $$$$ i øynene! :p Forresten, hvor mye penger tar folk med seg ned dit ? Ligger det på noen lapper, eller bortimot flere lapper gange 10 liksom ?
     
  10. teresemor

    teresemor New Member

    jeg har selv bodd utenfor Harstad i 5-6 år så er jo flott å høre at det er flere nordlendinger her inne :)

    pcbph har du vært på intervju eller har du jobbet der før eller? nysgjerrig ;) hehe
     
  11. chris10an

    chris10an New Member

    Yupp! Kommer fra dalen. Starte paa programmet 2 desember.. saa heeeeerlig med Tromso folk her inne! Lenge sida ae har vaert i gamle landet og Tromso no men verdens fineste by kommer man alltid tilbake til!
    Men Harstad? Kor e det? :)
    I disney er det ukelonn saa man klarer seg vell fint med noen faa lapper som man kan bruke til innkjop av det meste viktige (mat, detergent, sengetoy)
    Personlig er det paa skrapa budsjett jeg drar over (spansk lonn er ikke akkurat noe aa hyle ut om)
     
  12. teresemor

    teresemor New Member

    Harstad ligger i Troms det også, og er ca 2-3 timer fra Tromsø. Bor ikke der nå lengre, har flyttet til Trondheim :)
     
  13. pcbph

    pcbph New Member

    Aha, ja artig med nordlendinger :) Nei har ikke vært der før og har heller ikke vært på intervju. Skal den 25 :) Seriøst, dagene går sååå sakte! jeg syns jeg leste at du skal 26?
     
  14. teresemor

    teresemor New Member

    jepp det skal jeg men drar kommer til oslo allerede den 25 :)
     
  15. chris10an

    chris10an New Member

    Hahahaha, ironi er en veldig fin bil teresemor ;D
    Det er en uskreven regel i Tromso om noen spor hvor harstad eller bodo er vet ingen det ;)
     
  16. renate86

    renate86 New Member

    Hei hei! enda en "norlæning' her
    artig å se at det det er flere som skal, ikke at jeg regnet med at jeg kommer til å møte opp alene :p
    Var på intervjuet i oktober 2006. Fikk til og med beskjed mens vi venta på å få komme inn en og en : "bare slapp av, alle får jobben" så går vel bare greit dette skulle egentlig dra i feb 2007, men trakk meg.. men nå skal jeg
     
  17. teresemor

    teresemor New Member

    Haha såpass ja har eg ikke hørt faktisk :) tihi ;D
     
  18. teresemor

    teresemor New Member

    SÃ¥ flott med flere her inne Renate :)

    Hvor kommer du fra?

    Skal du 25 eller 26 på intervjuet?
     
  19. renate86

    renate86 New Member

    Jeg er fra mosjøen.. :)
    Skal på intervjuet 25. enn du da?
    men skal være i oslo fra 21-26.
    kjenner du noen som skal?
     
  20. snyflyet

    snyflyet New Member

    Heei!
    Har og intervju den 26, grue meg nokka heilt førrfærdelig!
    Nån som veit om dæ e lang ventetid, og om heile dagen går??
     

Share This Page