Ta lappen i USA

Discussion in 'Norwegian Discussion' started by gelatogirl, Apr 3, 2009.

  1. gelatogirl

    gelatogirl Guest

    vet noen hvordan det er med å ta lappen i usa, har ikke hatt noe teori annet en det en lærer som passasjer i bil, det er jo så billig der borte så.... jeg bare tenkte liksom hehe
     
  2. torham

    torham New Member

    Enkelt og greit, du møter opp på stedet, tar en MYE enklere test enn her i Norge, og så kjører du opp samme dag. Eneste er at du må ha med bil selv ofte, men det skal ikke være no prob
     
  3. gelatogirl

    gelatogirl Guest

    men går det da? jeg mener har jo ikke hatt noe teori engang?
     
  4. sinthesparky

    sinthesparky Member

    Har du lappen fra før trenger du kun å ta en teoritest og så får du oppkjøring kort tid etter, om det er det samme for folk som ikke har lappen vet jeg ikke.
     
  5. gelatogirl

    gelatogirl Guest

    kk, står kanskje noe på facebook gruppa norgespavilliongen da, står mye info om alt der også ^^ stikker å leser der litt
     
  6. torham

    torham New Member

    Ingen obligatorisk opplæring som i Norge nei.
     
  7. gelatogirl

    gelatogirl Guest

    men det er jo knall da ^^
     
  8. sinthesparky

    sinthesparky Member

    Vet du om det er slik at man forsikrer biler etter hva som gjemmer seg under panseret og hvilke modeller som statistisk sett er involvert i flest ulykker? Kasko på min bil koster 55.000 :):)) i året, og jeg har planer om å anskaffe meg same modell med noe høyere effekt (dvs det dobbelte).
     
  9. torham

    torham New Member

    Det må du nesten sjekke med et amerikans forsikringsselskap, kunne ringt søstra mi og spurt (iogmed at de bor i Fort Lauderdale), men det gidder jeg ikke idag iallefall :p Generelt sett så har du jo fått forsikret bilen ganske ok der borte fra man er 16år, vet ikke hva slags modell du er, men for min del som blir 22 nå så skal det nok ikke være for dyrt
     
  10. andyher

    andyher New Member

    Er det mange som faktisk har tatt lappen der nede? Går det ann å øvelseskjøre via noen skoler i nærheten der nede?
     
  11. neupane14

    neupane14 New Member

    Jeg lasker you
     

Share This Page